Supporttekniker
Linköpings Kommun, Leanlink / Supportteknikerjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Linköpings Kommun, Leanlink i Linköping Leanlink är kommunens utförare av stöd, omsorg, IT och kommunikation, kost och restaurang samt kommunintern service. Verksamheten som bedrivs är eller kan vara konkurrensutsatt. Leanlink har ca 2000 tillsvidareanställda medarbetare och ett stort antal vikarier. Våra kärnvärden bygger på lojalitet, empati, ansvar och närhet vilka tillsammans utgör grunden för vår verksamhet.
Publiceringsdatum2016-02-02Dina arbetsuppgifterLKDATAs kundservice är en växande verksamhet och vi behöver därför hitta nya medarbetare.
Vi söker Dig som vill ge service och support i en modern och offensiv IT-miljö.
Arbetet innebär IT- support i vår Kundservice (Servicedesk 1st line och 2nd line). I Kundservice arbetar Du även med uppföljning och analys av ärenden, dokumentation och framtagning av rutiner, samt förvaltning och utveckling av kundnära och interna stödtjänster. Vi är ett team som jobbar nära tillsammans och där varje medarbetares bidrag till gruppen är viktigt.
KvalifikationerVi söker Dig som är serviceinriktad med förmåga och vilja att snabbt sätta Dig in i kundens situation/verksamhet. Du har erfarenhet av support i komplexa IT-miljöer och tar ansvar för Din uppgift, ser sammanhang och prioriterar rätt frågor.
Vi vill att Du som söker har förmåga att hitta lösningar som hjälper LKDATAs kunder att kunna utföra sina IT-relaterade arbetsuppgifter. Du har därför en väl utvecklad kommunikativ och analytisk förmåga, för att förstå kundens problem och för att göra Dig förstådd i så väl tal som skrift. Du behåller ett realistiskt perspektiv på situationer och fokuserar på rätt saker när det händer mycket runt omkring.
Tjänsten ställer höga krav på ett strukturerat arbetssätt, flexibilitet och god samarbetsförmåga i en stark och positiv teamanda, så dina personliga egenskaper är viktiga. Dessutom ser vi att Du bör ha följande formella kompetens:
• Du har utbildning på högskolenivå eller motsvarande kompetens.
• Du har dokumenterad kunskap inom Windows 7, Windows 8, Office och Citrix.
• Du har erfarenhet av kundsupport i en Servicedesk och användning av PC, Windows och Microsoft Office.
• Du har god erfarenhet av Service Management enligt ITIL.
• Du har erfarenhet av och kunskap om ärendehanteringssystem och kunskapsdatabas.
• Du har erfarenhet av systemadministration.
Vår vision är att varje medarbetare ska känna arbetsglädje, ha inflytande och möjlighet att utvecklas, både i arbetet och som individ.
Om Linköpings kommun
Linköping är en av Sveriges snabbast växande kommuner. Nu är vi 150 000 invånare! Kommunen kännetecknas av högteknologi i världsklass, ett nytänkande universitet, goda kommunikationer och en livlig handel. Linköpings kommun är en av Östergötlands största arbetsgivare, med ca 8000 medarbetare i en mängd olika verksamheter. Vi är en arbetsplats där alla har inflytande och kan påverka. På så sätt skapar vi arbetsglädje och engagemang!
För mer information:
www.linkoping.seFör att kunna ge bästa möjliga service till våra kommuninvånare eftersträvar vi en personalsammansättning som speglar mångfalden i Linköpings kommun. Vi ser gärna sökande som bidrar till detta.
Vi är en kommun där idéer blir verklighet - därför behöver vi dig!
Övrig informationFör att underlätta vår bedömning av inkomna ansökningar använder vi en elektronisk ansökningsblankett i samarbete med MyNetwork. Din ansökan med tillhörande meritförteckning hanteras i enlighet med de bestämmelser som regleras av PUL (personuppgiftslagen).
Urvalet av ansökningar görs mot registrerade meriter och utbildningar. Fyll därför i formuläret noggrant.
Linköpings kommun gör aktiva val avseende annonseringsplatser, eventuellt stöd och urvalsmetoder inför varje rekrytering. När vi publicerat en annons kommer vi således inte att köpa tjänster eller annonser för en pågående rekrytering varför vi undanber sådana kontakter.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-02-29
Ange följande referens när du ansöker: 2016/40
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKarin Berglund, Kundservicechef 013-263999
Maria Kindgren, Personalfrågor 013-20 67 77
FöretagLinköpings kommun, Leanlink
AdressLinköpings kommun, Leanlink
Stadshuset
58181 Linköping
KontorsadressStadshuset
Jobbnummer 2648892
Observera att sista ansökningsdag har passerat.