Supporttekniker

TeliaSonera Enterprise, SE / Supportteknikerjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos TeliaSonera Enterprise, SE i Jönköping, Göteborg, Kalmar, Stockholm, Sundsvall eller i hela Sverige

Telias tjänster hjälper människor och företag att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Vi investerar mer än någon annan i ny infrastruktur och nya tjänster. Nu bygger vi det nya digitala Sverige och storsatsar 15 miljarder kronor i utbyggnad av den mobila och fasta infrastrukturen i hela landet. Telia var t.ex. först i världen med att lansera mobilnätet 4G - som närmast kan likna en motorväg för mobilsurf. Samtidigt bygger vi ut det supersnabba fibernätet i kommuner runt om i landet för att möta behovet av alltmer dataintensiva tjänster i hemmet, på jobbet och i övriga samhället. Läs mer på www.telia.se

Telia ingår i TeliaSonera-koncernen med verksamhet i Norden, Baltikum, Eurasien, inklusive Ryssland och Turkiet, samt i Spanien. Läs mer på www.teliasonera.com

Mångfald berikar vår affärsverksamhet och vår kultur. Det skapar dynamik i våra kundmöten, vårt arbetssätt och innovativa team. Vi tycker det blir roligare att arbeta om vi alla är olika!
Välkommen till oss!

IT och Telekombranschen förändras snabbare än någonsin. Det är en spännande utveckling som ställer helt nya krav på vår kompetens. På Telia har vi bestämt oss för att ta täten i den här utvecklingen och under 2014 skapades en ny organisation för service och support inom företagsaffären i Sverige, Enterprise Services. I vår nya organisation sätter vi kunden först och vi har bestämt oss för att vi ska leverera en kundupplevelse och support i världsklass.

Sektionen Service Desk Jönköping inom Enterprise Services har ett ansvar för Incident Management inom "Service-Assurance processen" (felavhjälpning och support) för samtliga kunder inom TeliaSonera Sverige AB och i förekommande fall även internationella kunder. Styrning och identifiering utifrån Ärende-Produkt-Kund gör att kunderna alltid möts av rätt kompetens för att lösa ärendet. Detta möjliggör en hög lösningsgrad som är ett mycket viktigt kundvärde ihop med tillgänglighet och bemötande.

Publiceringsdatum
2015-12-29

Arbetsuppgifter
I huvuduppgiften ligger att ta emot felanmälan, avgränsa, utföra analys, felavhjälpa på samtliga voicetjänster, och komma med vardagliga förbättringsförslag, men även genom att hitta nya intäkter till Telia genom säljande service. I arbetet ingår mycket kontakt med våra kunder och entreprenörer, vilket innebär att delar av jobbet också kräver bra koordineringsförmåga och kunna hålla många saker igång samtidigt.

Arbetet innebär schemalagd arbetstid mellan 7:30-18:00 vardagar.  

Vem är du
Vi söker dig som är serviceinriktad och analytisk och har förmåga att se helheter. Du ska vara drivande med stort kundfokus och klara av att arbeta självständigt med också som del i ett team. Då arbetet innebär daglig kundkontakt måste du kunna kommunicera professionellt både i tal och i skrift.
Av stor vikt är också en positiv attityd, initiativförmåga och engagemang. Är du dessutom självgående, strukturerad och en god lagkamrat så kommer du att trivas bra hos oss.

Utbildningsbakgrund
Grundkrav

Lägst 3-årig gymnasieutbildning Dokumenterad erfarenhet att arbeta med support Svenska samt engelska i tal och skrift
Meriterande

Kunskaper inom processmodellen ITIL Kunskaper om Telias tjänster & produkter
Din kompetens och erfarenhet

Minst 3-5 års arbetsliverfarenhet Telefonvana Telias Företagslösningar såsom t.ex. Centrex,TouchPoint och ManVoice
Många av våra kunder är internationella vilket gör att goda kunskaper i svenska och engelska i tal och i skrift är viktigt.

Placeringsort : Jönköping

Anställning: Visstidsanställning med goda chanser för en tillsvidareanställning

Sista dag att ansöka är 20160120

Vill du veta mer om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Christer Andersson 070-5551837 

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Visstid Minst 1år

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ewa Kvarnström +46 70-3458263

Företag
TeliaSonera Enterprise, SE

Adress
TeliaSonera Enterprise, SE
Mårbackagatan
12386 Farsta

Kontorsadress
Mårbackagatan

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2596014

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från TeliaSonera Enterprise, SE

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos TeliaSonera Enterprise, SE: