Supporttekniker
Konica Minolta Business Solutions Sweden AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Konica Minolta Business Solutions Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Göteborg,
Helsingborg,
Malmö eller i
hela Sverige Konica Minolta är en av de ledande leverantörerna av dokumentlösningar på den svenska och internationella marknaden. I Sverige representeras Konica Minolta av Konica Minolta Business Solutions Sweden AB med cirka 155 medarbetare. Vi finns representerade med egna kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg, Kalmar och Falun. Genom vårt samarbete med Koneokedjan och fristående återförsäljare finns vi representerade på cirka 80 platsar i landet. Konica Minoltas moderbolag, Konica Minolta Inc. har sitt huvudkontor i Japan. Koncernen omsätter cirka 70 miljarder kronor och har över 40 000 medarbetare. För mer information
www.konicaminolta.se .
Nu söker vi en erfaren supporttekniker till vår servicedesk i Stockholm!
Publiceringsdatum2015-11-16Dina arbetsuppgifterDu kommer att arbeta med Konica Minoltas hela produktsortiment, både nya och äldre produkter som finns hos våra kunder idag. Rollen innebär first line support (och backup till 2 line vid behov) där du via telefon, mail och övriga servicesystem kommer att hjälpa våra kunder med deras uppkomna problemställningar. Du kommer också att vara behjälplig med att beställa förbrukningsmateriel till våra kunder. Tillsammans med vår supportavdelning kommer du att förfina och utveckla vår Servicedesk till att ständigt bli bättre och mer insatt i kundens krav på utskriftsflöden.
ProfilVi söker dig som har några års erfarenhet av att arbeta i servicedesk eller i någon annan typ av teknisk supportroll. Du är en problemlösare som är van vid att självständigt arbeta dig fram till lösningar på inkommande ärenden. Arbetat ställer krav på att du utöver teknisk kompetens även har ett stort fokus på service och kundbemötande för att snabbt kunna sätta dig in i användarnas problem. Vidare har du en god pedagogisk förmåga som gör att du kan hjälpa och guida personer med olika kunskapsnivåer.
Vi ser även att du goda kunskaper och erfarenhet inom följande områden:
• Ärendehanteringssystem
• Väl insatt i IT HW/SW och utskriftsflöden
• Vana från administrativt arbete
• Flerårig dokumenterad erfarenhet av branschen eller liknande uppdrag
• ITIL
• Talar och skriver god svenska och engelska
• Är positiv och serviceminded samt har lätt för att samarbeta
Vad kan vi erbjuda dig?
Vi tycker att det är viktigt att våra medarbetare har möjlighet att fortsätta att utvecklas och växa i sin yrkesroll. Därför erbjuder vi våra anställda möjligheter till såväl olika klassrumsutbildningar med interna och/eller externa utbildningshållare, som webbaserade utbildningar via vår interna webbportal. Hos oss får du också trygga anställningsvillkor, vi är kollektivavtalsanslutna och vi erbjuder även friskvårdsbidrag samt möjligheten att delta i olika teamaktiviteter löpande under året. Vi har precis flyttat in i nya fräscha lokaler i Kista.
Anställningsformen är provanställning/tillsvidareanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse.
Så ansöker duOm du tycker att uppdraget låter intressant är du varmt välkommen att skicka oss din ansökan med bifogat CV och personligt brev senast den 13 december 2015. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Varaktighet, arbetstid
Heltid -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-12-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKonica Minolta Business Solutions Sweden AB
AdressKonica Minolta Business Solutions Sweden AB
Kronborgsgränd 19
16446 Kista
KontorsadressKronborgsgränd 19
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2529641
Observera att sista ansökningsdag har passerat.