Supporttekniker
Sveriges Domstolar, Domstolsverket / Supportteknikerjobb / Jönköping
2014-03-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supporttekniker" (publicerad 2016-09-23) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sveriges Domstolar, Domstolsverket i Jönköping,
Linköping,
Göteborg,
Malmö,
Stockholm eller i
hela Sverige Domstolsverket arbetar med administration och utveckling för Sveriges Domstolar. I Domstolsverket arbetar cirka 300 personer och myndigheten är placerad i Jönköping där vi erbjuder intressanta arbetsuppgifter i en trivsam och utvecklande miljö. Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende ålder, kön och kulturell bakgrund.
Publiceringsdatum2014-03-06ArbetsuppgifterDomstolsverket kommer att bredda sin supportverksamhet för att även hantera fast-och mobiltelefoni för Sveriges Domstolar. Till följd av detta ska Avdelningen för säkerhet och service, Enheten för lärande att utöka nuvarande supportorganisation med ytterligare en medarbetare. Enheten för teknik ansvarar för utveckling, installation, förvaltning och support samt av tekniska stödsystem för Sveriges domstolar. Tekniken utgörs av ljud- och bildsystem för in- och uppspelning, videokonferens-, presentationssystem, fast- och mobiltelefoni, styrsystem.
En kunnig och effektivt kund- och användarsupport är nödvändig för att hjälpa och stödja verksamheten.
Som supporttekniker kommer du att arbeta med användarhandledning, felhantering, åtgärder och uppföljning. Arbete sker till största delen med telefon, videokonferens, fjärrövervakning och ärendehanteringssystem.
I arbetet ingår kontakter med leverantörer, förbyggande åtgärder, uppföljning och fakturahantering. Du kommer även att medverka vid utbildningar, service- och supportmöten samt stötta enheten i dess kontinuerliga utvecklingsarbete.
KvalifikationerVi söker dig som har minst examen från gymnasial utbildning med teknisk inriktning. Teknisk högskoleutbildning, eller erfarenhet som värderas likvärdig, är meriterande.
Du har hög grad av teknisk kompetens och stort intresse för service. Har du dokumenterad erfarenhet från teknisk support inom området telefoni ser vi det som meriterande. Du är positiv, strukturerad, har god samarbetsförmåga och är noggrann. Vidare har du i dina kundkontakter hög grad av kvalitetstänk och en förmåga att skapa goda relationer.
Du kommer att vara Domstolsverkets ansikte utåt och vi ser att du verkar för enhetens engagemang, utveckling och återkoppling.
Vi ser gärna att du har goda kunskaper inom IT och att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska, andra språkkunskaper är meriterade.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-03-31
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Ange följande referens när du ansöker: 683-2014
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktUlf Berggren, Enhetschef 036-15 53 87
Facklig kontaktMagnus Danielsson, ST 036-15 53 63
FöretagSveriges Domstolar, Domstolsverket
AdressSveriges Domstolar, Domstolsverket
55181 Jönköping
Jobbnummer 1799662
Observera att sista ansökningsdag har passerat.