Supporttekniker

Declan AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2013-02-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supporttekniker" (publicerad 2013-03-18) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Declan AB i Stockholm, Göteborg eller i hela Sverige

Vårt primära fokus är att utveckla strategiska och långsiktiga relationer med våra kunder. Vår ambition med långsiktiga partnerskap har gett oss möjlighet att hjälpa många organisationer att nå sina affärsmål och växa strategiskt genom en effektiv användning av teknik. Vi utmärker oss genom att vi har alldeles särskilt erfarna och duktiga konsulter. Vi arbetar inom declan's fyra affärsområden: Specialister, Lösningar och Drifttjänster samt försäljning av mjukvaror, hårdvara och tillhörande produkter så att våra kunder har en konkurrenskraftig IT plattform.

Just nu fyller vi på vår kandidatbank med erfarna och duktiga Supporttekniker

Vi kommer att matcha dina meriter med kommande tjänster inom declan IT samt för uppdrags förfrågan som vi tar emot från våra kunder. 

Uppdrags förfrågan från våra kunder innefattar kort och långtids bemanning eller rekytering.

Supporttekniker

En supporttekniker arbetar i en helpdesk. Då ger man hjälp och stöd per telefon till kunder eller användare som har problem med sina datorer, telefoner och/eller system. Det kan gälla att de behöver assistans med att använda datorprogrammen eller vara fel i programmen eller datorerna. Man ställer frågor för att komma underfund med vad som orsakar problemen och lotsar användaren fram till möjliga lösningar. Man skiljer ofta på first och second line support. Arbetar man i så kallad firstline support är man ofta först med att få kontakt med användaren. De mer avancerade frågorna skickar man vidare till helpdeskteknikern som arbetar i second line och som ansvarar för att lösa lite mer komplicerade frågor om systemen. När man arbetar i second line innebär arbetet en direktkontakt med en tekniker som arbetar på en mer detaljerad nivå och inte har kund/användarsupport.

Publiceringsdatum
2013-02-27

Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som har någon form av teknisk utbildning och erfarenhet av att utbilda och supportera användare.
Du tycker om att ha mycket kundkontakt, är social och tycker att det är viktigt att ge ett professionellt bemötande till användaren. Som person är du självständig, noggrann och stresstålig.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-03-15
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sussan Hatefi 08-410 20 080

Företag
Declan AB

Adress
Declan AB
Finlandsgatan 68
16474 Kista

Jobbnummer
1479061

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Declan AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Declan AB: