Supporttekniker

Carlsberg Sverige AB / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Carlsberg Sverige AB i Stockholm, Solna, Södertälje, Sigtuna, Eskilstuna eller i hela Sverige

Vi brinner för att ge dig bättre upplevelser med våra drycker - varje gång.

Carlsberg Sverige, som är en del av bryggerikoncernen Carlsberg Group, är Sveriges ledande dryckesföretag med välkända varumärken som Falcon, Carlsberg, Pripps Blå, Ramlösa, Festis och Pepsi.

Carlsberg Sverige erbjuder en internationell miljö med kunniga och entusiastiska medarbetare, nya och klassiska varumärken och en mångfald av kunder. Genom att vara innovativa driver vi utvecklingen av svensk dryckeskultur, samtidigt som vi värnar om tradition, hantverk och hög kvalitet. Med produkter som har en historia som sträcker sig längre än 300 år tillbaka i tiden, och en portfölj som består av mer än 60 starka varumärken och över 400 unika produkter är vi ledande på den svenska dryckesmarknaden.

Huvudkontoret finns i Stockholm. På bryggeriet i Falkenberg produceras öl och läsk, och i Ramlösa tillverkas naturligt mineralvatten.

Nu söker vi vikarierande Supporttekniker till Bromma. Tjänsten innebär att hjälpa Carlsberg Sveriges kunder att på bästa sätt få hjälp med sina felanmälningar med rätt prioritet. Det innebär att ta emot ärenden, öppna ticket i ett ändamålsavsett ärendesystem och att övervaka att ärendet fortskrider enligt plan, och eskalera ärendet till Teknik och Service chefen om så behövs.

Vikariatet sträcker sig under perioden 2013-01-01 - 2014-03-31.

Publiceringsdatum
2012-10-10

Dina arbetsuppgifter
• Leverera enligt Teknisk Supports uppsatta KPIer
• Svara i telefon och ta emot felanmälan från kund, säljare och tekniker.
• Skapa ärenden för felavhjälpning
• Koordinera akutarbeten mellan interna och externa tekniker
• Hjälpa tekniker att i efterhand registrera uppgifter i stödsystem, såsom RESLINK med mera.
• Ta emot och registrera säsongsöppningar och stängningar av kundanläggningar
• Hantera och besluta runt kylskåpsärenden på rekommendation av säljare avseende reparation, skrotning och utbyte
• Ta fram statistik till sälj på kundnära uppgifter om service och akutärenden.

Kvalifikationer
Du bör ha ett brinnande intresse för teknik, därför är lämplig bakgrund för tjänsten treårigt tekniskt gymnasium eller liknande. Som person ska du ha förmågan att uttrycka dig tydligt i telefon och prioritera och agera efter situationen. Det är viktigt att du är beslutsam, en god lyssnare och ha förmågan att arbeta under tidspress med olika personlighetstyper. Vidare ska du behärska Officepaketet, vara glad och positiv och trivas med att hjälpa kunden.

Dina kontakter kommer att bestå av Carlsberg Sveriges kunder, Nationellt Säljcenter, Teknik & Service, Fältsälj och KAM.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Niklas Amneryd på tel 08-757 7105.

Du är välkommen med din ansökan senast 28 oktober 2012.

Arbetstider och omfattning
Vikariat Heltid

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-10-28
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Niklas Amneryd, +46 08-757 7105

Företag
Carlsberg Sverige AB

Adress
Carlsberg Sverige AB
Bryggerivägen 10
16186 Stockholm

Jobbnummer
1362616

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Carlsberg Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Carlsberg Sverige AB: