Supporttekniker

Malmö stad, Serviceförvaltningen / Supportteknikerjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Malmö stad, Serviceförvaltningen i Malmö

Bli en samhällsbyggare - jobba i Malmö stad!
Genom att arbeta i Malmö stad får du möjlighet att arbeta med hållbar samhällsutveckling. Som en samhällsbyggare spelar du en viktig roll i Malmös utveckling och därför ser vi oss som framtidens arbetsplats. Människors lika värde är en förutsättning för demokrati och är också en självklarhet i vår värdegrund.

Med 20 000 medarbetare är Malmö stad en av de största arbetsgivarna i Skåne. Vi har över 400 yrkeskategorier representerade inom 22 förvaltningar.

Serviceförvaltningens vision är att "vi skall aktivt medverka till att det går bra för våra kunder". Vårt uppdrag är att leverera professionella, väl fungerande tjänster för kommunens kärnverksamheter. Förvaltningen består av verksamheterna, Stadsfastigheter, Kommunteknik, Kommuntjänster, IT-service, Skolrestauranger, Arbetscentrum samt gemensamma funktioner och vi är ca 1 700 anställda på 52 yrkeskategorier. Serviceförvaltningen omsätter ca 3 miljarder kronor.

IT-Service är det affärsområde inom serviceförvaltningen som förvaltar, utvecklar och ger support på Malmö stads IT-miljö och infrastruktur. Vi har ett väl utvecklat samarbete med IT-avdelningen på stadskontoret där vi gemensamt utvecklar Malmö stads IT-miljö med nya tjänster som kommer kommuninvånarna tillgodo.

Publiceringsdatum
2012-08-06

Arbetsuppgifter
IT-Service består idag av knappt 100 medarbetare varav 40 stycken av dessa arbetar på Supportenheten. Enheten är indelad i tre olika avdelningar - servicedesk, närservice samt förvaltningsnära tjänster. Malmö Stads servicedesk agerar som SPOC (en väg in) för alla it relaterade frågor och vi arbetar ständigt med förbättringsinitiativ och förändringar, ibland med väldigt kort varsel. Som servicedesktekniker hos oss kommer du att arbeta med support över telefon (1+2 line) samt visst arbete med kontoadministration.

Kvalifikationer
För att trivas i rollen ska du ha en hög servicekänsla och vara bra på att möta kunder på olika kunskapsnivåer. För att kunna uppfylla detta ser vi att du är tålmodig, har en pedagogisk läggning och är en god kommunikatör. Arbetet i supporten kan stundtals vara stressfyllt. Detta ställer krav på att du klarar av att arbeta i ett högt tempo, att du arbetar produktivt i en pressad miljö samt att du är flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade förhållanden.

Vårt arbetssätt är processorienterat och vi söker en person som ser nyttan av och är van vid att arbeta på detta vis. Du ska ha bred kunskap om hårdvara, datorer, skrivare, lagringsmedia och övrig kringutrustning. Arbetet ställer också krav på kunskap och erfarenhet inom nätverksteknik och datakommunikation av Microsoft XP/Windows 7 samt i Microsoft Office, (2007, 2010), inklusive Outlook. Har du erfarenhet och kännedom om ITIL v3, Marval MSM samt Cisco IP-Telefoni, ses detta som meriterande.

Arbetstider och omfattning
Heltid. 100% Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde omgående

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-08-19
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.
Ange följande referens när du ansöker: 2012-ITS-41
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mikael Wänberg, 040-343798

Facklig kontakt
Per Johansson, 040-347888

Företag
Malmö stad, Serviceförvaltningen

Adress
Malmö stad, Serviceförvaltningen
August Palms plats 1
20580 Malmö

Jobbnummer
1306049

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Malmö stad, Serviceförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Malmö stad, Serviceförvaltningen: