Supporttekniker (3 st)
Lunds Universitet / Supportteknikerjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Lund,
Lomma,
Staffanstorp,
Burlöv,
Kävlinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lunds Universitet i Lund,
Malmö,
Höör,
Klippan,
Helsingborg eller i
hela Sverige Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns 40 000 studenter och 7 600 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.
LDC är Lunds universitets gemensamma IT-funktion och vi har ansvar för de flesta delar av den gemensamma IT-infrastrukturen och IT-systemen inom universitetet. Vi tillhandahåller IT-tjänster inom områdena nätaccess, LU-konto, e-post, datorarbetsplats, telefoni, serverdrift, projektledning, systemimplementation, systemutveckling och drift/förvaltning av ett stort antal applikationer.
LDC behöver förstärkning av tre erfarna Supporttekniker till vår Servicedesk.
Vi söker er som vill arbeta med support av olika applikationer, mjukvara, hårdvara och tjänster. Du har förmåga att snabbt sätta dig in i nya miljöer, system och applikationer. Du kan hantera flera ärenden samtidigt utan att tappa fokus eller tumma på kvaliteten av leveransen.
Ni kommer att ingå i ett team, på Servicedesk, om åtta personer.
Publiceringsdatum2019-10-16Dina arbetsuppgifterArbetsuppgifterna består av att ta emot inkommande samtal och mail från våra användare, som är både anställda och studenter. Som servicedeskmedarbetare supportar ni användare via telefon, mejl och via remote både på Windows- och Mac-datorer.
Kvalifikationer - Några års erfarenhet av att arbeta i Servicedesk inom IT-support
- Goda tekniska kunskaper om PC- och Macdatorer
- Erfarenhet av managerade arbetsplatsdatorer och skrivare
- Förmåga att självständigt felsöka och åtgärda hård- och mjukvarurelaterade problem via telefon och fjärrverktyg, bl a Teamviewer.
- Kunskaper inom IP-baserade nätverk, trådlös nätverksteknik och skrivarhantering
- Erfarenheter av olika e-postklienter på både Windows och Mac
- Lätt för att lära nya IT-miljöer, system och applikationer
- Känna till och vara bekväm med ITIL, ITSM och ärendehanteringssystem
- Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift
- God samarbetsförmåga och initiativförmåga
- Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende
- Ordningsam, strukturerad och initiativtagande
- Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
- Kommunikativ, ska trivs såväl med telefon som med e-post
Meriterande kvalifikationer
- God kännedom om Lunds universitet
- Kunskaper av managering av Mac via Jamf Pro
- Kunskaper av managering av PC via SCCM
- Kännedom om IP telefoni
Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan.
Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.
Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: snarast Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-10-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLunds Universitet
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "PA2019/3389".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Lunds Universitet (org.nr 202100-3211)
Arbetsplats LDC
Jobbnummer 4859226
Observera att sista ansökningsdag har passerat.