Supporttekniker 2nd line till spännande IT-bolag

Centric Professionals AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2019-05-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supporttekniker 2nd line till spännande IT-bolag" (publicerad 2019-12-30) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Centric Professionals AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vi på Centric söker nu dig som vill vara med på en spännande resa framåt hos vår kund, i rollen som 2nd line supporttekniker på ett spännande IT-bolag.

Tjänsten är placerad i Kista.


Publiceringsdatum
2019-05-03

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta i företagets 2nd line-gruppering och hantera ärenden som är av mer kvalificerad karaktär och som har eskalerats via 1st line. Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta supportering och felsökning av kundspecifika applikationer samt standardapplikationer som t.ex. Microsoft Office 365, Windows server 8/12/16.

Utöver det kommer du även att arbeta med bland annat administration av Active Directory, övervakning och felsökning av nätverk och skrivare.

Din profil och kvalifikationen
För att passa för rollen så har du 2 års erfarenhet av liknande arbete. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper; du är service minded, prestigelös och drivs av problemlösning. Du har en god social förmåga och kan ta olika typer av människor. Då du i flera fall kommer att ha en direktkontakt med användaren uttrycker dig obehindrat på både svenska och engelska.

Som person är du prestigelös, van projektmedarbetare och problemlösare. Du prioriterar kundnyttan och har ett affärsmässigt synsätt.

Kvalifikationer
• Goda kunskaper inom SCCM
• Goda kunskaper inom Active Directory
• Goda kunskaper inom Exchange / Office 365
• Goda kunskaper inom Windows Server 2008/2012/2016
Meriterande
• Grundläggande kunskaper inom Citrix
• Körkort
Vad vi erbjuder
Förutom vårt härliga gäng av konsulter och kollegor får du som anställd hos Centric alla verktyg du behöver för utvecklas i din yrkesroll. Vi sätter stort värde i att våra medarbetare utvecklas och höjer sin kompetens. Vi erbjuder därför alla våra konsulter möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan där vi bekostar såväl studiematerial samt certifieringar.

Vi med många tycker att vi är Sveriges bästa IT-företag och vi arbetar aktivt med att utveckla såväl vår interna gemenskap som våra externa nätverk. Därför genomför vi regelbundet spännande och roliga aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under trevliga och avslappnande former.

OBS! På Centric är din utveckling i centrum och nu påbörjar vi den resan redan på första intervjun. Alla som jobbar med IT vet att det är superviktigt att hålla sig uppdaterad. Att dessutom vara certifierad är ett värdefullt kvitto på din kompetens som du har nytta av oavsett arbetsgivare och uppdrag. För att visa att vi på Centric förstått hur viktigt detta är, får du nu redan på första intervjun skriva ett valfritt MOS (Microsoft Office Specialist) eller MTA (Microsoft Technology Associate) certifikat till ett värde av 1200 kr. Blir det aktuellt med flera intervjuer får du självklart skriva fler cert. Fattar vi sedan tycke för varandra och du blir anställd - ja, då får du möjlighet att skriva ännu fler cert. På Centric tror vi på kompetensutveckling och bjuder gärna på certifieringar.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Melli Mehmeti på tfn: 0734-159357 eller melli.mehmeti@centric.eu.

Centric är ett IT-företag med över 370 konsulter i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing. Som ett av Europas största privatägda tjänsteföretag med över 5 000 anställda i Europa är en sak tydlig; vi tror på människor oavsett om vår kund vill hyra in vår personal eller låta oss göra hela jobbet. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.

Centric är certifierat av "Great Place To Work" som utför världens största arbetsplatsstudie.

OBS! Du vet väl att du kostnadsfritt kan ladda ner tusentals e-böcker när du registrerat dig som sökande på vår hemsida. Där finns böcker inom allt från t ex IT, ekonomi, personlig utveckling, karriärstips till hur man skriver ett bra CV.

Gilla oss på facebook så att du inte går miste om nåt. Där listar vi våra lediga tjänster och kommer med tips och trix när det gäller jobbsökande; https://www.facebook.com/CentricSweden.

Sökord IT, tekniker, IT-tekniker, it - tekniker, support, supporttekniker, helpdesk, help desk, 2nd line, second line, Office 365, O365, SCCM, service desk, service desk, konsult, Consultant, data, IT technician, Kista, Stockholm.

Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Varaktighet, arbetstid
Arbetstiden är 40 timmar per vecka -

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-08-03
Ange följande referens när du ansöker: 1556889123388
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Melli Mehmeti melli.mehmeti@centric.eu 0734-159357

Företag
Centric Professionals AB

Adress
Centric Professionals AB
Landsvägen 57
16430 KISTA

Kontorsadress
Landsvägen 57 17266 Sundbyberg

Jobbnummer
4765988

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Centric Professionals AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Centric Professionals AB: