Supporttekniker, 2nd line
Visolit Sweden AB / Supportteknikerjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Visolit Sweden AB i Malmö,
Göteborg,
Örebro,
Stockholm,
Solna eller i
hela Sverige Gillar du att ha kundkontakt och har en naturlighet för att ge god och professionell service som gör skillnad? Har du lätt för att sätta dig in i andra människors vardag och gillar att hjälpa andra genom ett lösningsfokuserat förhållningssätt? Då kan detta vara precis rätt jobb för dig!
I rollen som IT Supporttekniker - 2nd Line kommer du att:
Arbeta med det bästa av två världar, både teknik och människor där arbetstiden är förlagd till skift, inklusive beredskap.
Du ingår i ett team om 8-10 personer där ni arbetar tillsammans för att nå gemensamma mål.
Du har kontinuerlig kundkontakt samt även interna kontaktnät så en social och kommunikativ grund är av stor vikt i rollen
I din roll hjälper du våra användare med olika typer av IT-relaterade problem via telefon, mail och fjärrstyrning.
I din roll kommer du dagligen göra skillnad i våra kunders vardag.
Vi erbjuder dig:
En kul roll i ett härligt team där du bidrar, är delaktig och kan påverka.
En viktig roll med möjlighet att göra stor skillnad för både Visolit och för våra kunder
Din kompetens och kunskap är viktig för oss, vi ger därför goda möjligheter till kompetensutveckling och utbildningar, bland annat i samarbete med vår samarbetspartner Microsoft.
Vi tror att du:
Har en hög servicenivå, social och kommunikativ förmåga och vet att supportrollen innebär att vara företagets ansikte utåt mot kund och dennes första kontakt med oss som leverantör och samarbetspartner. Vidare ser vi gärna att du är nyfiken i din natur, ansvarstagande, driven och gillar att samarbeta med andra. Att kundfokus ligger högt för dig tror vi är en självklarhet likaväl som att ta personligt ansvar. I denna roll behöver du kunna behärska svenska och engelska väl, i såväl tal som skrift.
För denna roll ser vi gärna att du har minst 1 års erfarenhet av arbete i servicedesk eller teknisk support. Vi ser också att du har arbetat ärendehantering samt telefonvana. Du har god förståelse för infrastruktur och arbete med servrar och även kunskaper inom Windows Server, AD, M365 och nätverk. Meriterande är kunskaper inom Wifi, Intune, Azure och backup.
Urvalet sker löpande varför du är välkommen med din ansökan snarast möjligt.
Varaktighet, arbetstid
Heltid
Publiceringsdatum2021-06-04Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-06-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagVisolit Sweden AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "143706".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Visolit Sweden AB (org.nr 556556-6535)
Arbetsplats Visolit
Jobbnummer 5791583
Observera att sista ansökningsdag har passerat.