Supporttekniker / 2nd line

Wise IT AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Wise IT AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

Wise IT AB

Publiceringsdatum
2013-12-06

Dina arbetsuppgifter
I tjänsten som supporttekniker/2nd line kommer dina arbetsuppgifter främst att vara att ge support och ta hand om mer avancerade ärenden via mail, ärendehanteringssystem samt fjärrstyrning. Arbetsuppgifterna kan även innefatta djupare felsökning, installation av program samt generella IT-problem av svårare karaktär.
Tjänsten är en deltidstjänst på 2-3 dagar i veckan med möjlighet till heltid längre fram.

Vår kund är ett oljebolag som har sina lokaler centralt i södra Stockholm och arbetstiderna är vanliga konstorstider mellan kl 08-17.

Utbildning och erfarenhet
Arbetet som 2nd line tekniker ställer krav på såväl hög serviceförmåga som tekniskt kunnande, varför vi ser att du har grundläggande teknisk kunskap och minst två års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.

Vi söker dig som har:

• Active Directory
• Windows 7
• Nätverk
• Windows Server 2008 och/eller 2012
• Lotus Notes 8.x.x
• Hårdvara (bärbart och stationärt)
• CCNA-cert eller någon certifiering inom Microsoft ses som meriterande

Även körkort och relevant utbildning inom IT ses som meriterande för den sökande.

Som person ser vi gärna att du är serviceorienterad, ordningssam och har ett intresse av att lära dig nya saker. Vidare är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga och gillar att hjälpa användare samt har goda kunskaper i engelska i både skrift och tal. Vi ser också att du har en passion för IT och håller dig uppdaterad kring tekniknyheter.

Tjänsten ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du blir anställd av Wise IT och jobbar som konsult ute hos vår kund.

Vill du bli en av oss?
Då söker du tjänsten genom att trycka på knappen längst ner på sidan och följa anvisningarna.
Har du frågor angående denna tjänst kontakta gärna vår konsultchef Salle Nilsson på telefon 08 - 555 350 46.

Sökord: 2nd line second line IT-support supporttekniker

Om företaget
Wise IT AB (f.d. IT-Resurs) är ett av Sveriges ledande konsult- och rekryteringsföretag inom IT. Vi arbetar med starka varumärken i olika branscher och ger ett kompetent stöd i matchningsprocessen när du behöver en kvalificerad IT-specialist, IT-chef eller supporttekniker på hög nivå. Wise IT är en del av Wise Group AB som är listat på Nasdaq OMX First North Premier. Wise IT är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med ISO 9001:2008.
Läs mer om oss på: www.wiseit.se.

Wise IT - Rätt människor inom IT

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-02-04
Ange följande referens när du ansöker: 714
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Wise IT AB

Adress
Wise IT AB
Box 22109
10422 Stockholm

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar där Wise IT AB varit leverantör

Jobbnummer
1722737

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Wise IT AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Wise IT AB: