Supporttekniker / 2nd / 3rd / Support
Bravura / Supportteknikerjobb / Malmö
2017-03-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supporttekniker / 2nd / 3rd / Support" (publicerad 2017-05-03) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.
Publiceringsdatum2017-03-01FöretagetRicoh är ledande inom dokument- och informationshantering och är en rikstäckande organisation med cirka 650 anställda. Verksamheten bedrivs på 23 orter runt om i landet samt genom samarbete med ytterligare cirka 10 återförsäljare. Ricohs affärsidé är att erbjuda heltäckande lösningar för kunders IT-miljöer genom ett brett utbud av tjänster, mjukvara, utrustning och konsultverksamhet. Företaget erbjuder stora möjligheter till teknisk utveckling, både genom spännande kundsamarbeten och utbildning.
Tjänsten är en hyrrekrytering, vilket innebär att du under en period på cirka 12 månader arbetar som konsult innan du går över som anställd av företaget.
Dina arbetsuppgifterI rollen som supporttekniker är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att supportera användarna i de funktioner som levererats och driftas av Ricoh, att felsöka och felavhjälpa IT-relaterade problem, utföra underhåll på IT-system, dokumentera nödvändig information i ärenden samt följa upp utförda åtaganden hos kunderna. I rollen har du direkt kontakt med dina kunder vilket ställer krav på en serviceinriktad inställning och stort kundfokus.
Kvalifikationer• Gymnasial utbildning
• Eftergymnasial utbildning inom IT-relaterat område är meriterande
• Ett par års erfarenhet av supportarbete i 1st- eller 2nd line där du har arbetat med driftrelaterade ärenden
• God kännedom om Microsofts produkter och molntjänster för klient och server
• God kännedom och erfarenhet av ITIL
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
För att lyckas i rollen har du ett stort tekniskt intresse och driver självständigt ditt arbete framåt. Du tar egna initiativ, har ett öppet sinne och är nyfiken på att lära dig mer. Vi ser att du är uthållig och lägger vikt vid att fortsätta utvecklas inom området. Vidare är du är kundorienterad och har förmåga att samarbeta tillsammans med andra.
Övrig information:
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Malmö
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='
http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla <a href='mailto:
info@bravura.se'>
info@bravura.se</a> så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: Support, supporttekniker, 1st, 2nd, 3rd, ITIL, Windows, Microsoft, moln, IT, cloud, klient, server, drift, Malmö, heltid
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTove Dott
tove.dott@bravura.se 08-40024050
FöretagBravura
AdressBravura
Hornsbruksgatan 28
11734 1280
KontorsadressHornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
Jobbnummer 3348926
Observera att sista ansökningsdag har passerat.