Supporttekniker, 1st och 2nd line till nytänkande företag

Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.

Publiceringsdatum
2014-01-22

Företaget
Bravura söker för kunds räkning en supporttekniker till en av Sveriges ledande matleverantörer. Företaget vänder sig till såväl offentlig som privat sektor och har kontor över hela landet, med huvudkontor i Stockholm.

Servicedesken ansvarar för att ge företagets medarbetare både first och second line support. Totalt arbetar 6 personer med support, spridda över hela landet och de har ett gemensamt ansvar att hjälpa användare i hela landet med tekniska problem via en gemensam telefonslinga men också att fungera som teknisk support på plats på sin respektive ort.

Kulturen präglas av analytiskt tänk och affärsdrivet fokus. I Stockholm arbetar cirka 200 medarbetare och du arbetar tillsammans med en annan supporttekniker på plats. Här ges du chansen att bli en del av en spännande organisation - du har viljan och drivet att vilja utvecklas med dem!

Dina arbetsuppgifter
Som IT-supporttekniker inom first och second line support ingår du i det team som arbetar med support över hela landet. Du tar emot samtal på telefonslingan, registrerar ärenden i ärendehanteringssystem, löser ärenden som exempelvis nätverksproblem eller konfigurering av en smart phone, samt att återkoppla till användaren. Du stöttar även medarbetarna på arbetsplatsen i Stockholm med allt från att installera datorer, laga skrivare till att utbilda i att använda den tekniska arbetsutrustningen.

Du kommer även att besöka företagets centrallager i Strängnäs för att ge support på plats där vid behov. Det är därför att krav att du har körkort.

Kvalifikationer
• Slutförd gymansieutbildning inom IT/teknik, alt. YH-utbildning inom IT/teknik
• Minst 2 års erfarenhet av IT-support och god vana att arbeta i ärendehanteringssystem
• Supportvana från SharePoint/andra CMS
• Arbetat med Sharepoint mot användare
• Goda kunskaper inom främst Windows klientmiljöer, Office-paketet, Active Directory, Citrix-/terminalservermiljö och tunna klienter
• B-körkort
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska

Dina personliga egenskaper
Då det är en driven och utvecklingsinriktad organisation, ser vi att du är självgående och ansvarsfull, har ett genuint intresse för IT, att ge support och driva din egen utveckling framåt. Du vågar ta för dig men är fortfarande ödmjuk och tycker om att hjälpa till. Du vill dela dina idéer och vara en del av en nytänkande arbetsplats.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Stockholm
Lön: Enligt ö.k
Kontakt: Bravura, tel. 08-40024050

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval av ansökningar.

Sökord: Support, supporttekniker, IT, ärendehantering, telefon, Windows, Share Point, first line, second line, 1st line, 2nd line, Stockholm

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-02-20
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karin Vannfält-Restorp

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Långholmsgatan 27
11733 Stockholm

Jobbnummer
1756716

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: