Supporttekniker 1st Line Till Lkdata Kundservice

Linköpings kommun / Supportteknikerjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Linköpings kommun i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Norrköping, Sundbyberg eller i hela Sverige

Om Verksamhetsstöd och service
På förvaltningen Verksamhetsstöd och service finns kommunens interna tjänster och servicefunktioner samlade. I vår mångfasetterade förvaltning ingår verksamheterna Ekonomiservice, HR-service, Kontakt Linköping, LK-data och Stadsarkivet. Att arbeta inom Verksamhetsstöd och service innebär att du är med och bidrar till utvecklingen av kommunens verksamheter och kommunövergripande servicelösningar. Hos oss finns goda möjligheter för dig att utveckla och förverkliga dina idéer. För att säkerställa en god och användbar service strävar vi ständigt efter att ligga i framkant - oavsett om det gäller att lösa våra kunders utmaningar, hitta nya effektiva metoder eller digitalisera processer.

Om arbetsplatsen
Affärsområdet LKDATA omfattar 90 anställda och omsätter cirka 160 miljoner kr. LKDATAs affärsidé är att stödja, utveckla och effektivisera verksamheter genom att kombinera hög kunskap inom informationsteknologi och kommunal verksamhet. Genom denna unika kombination ser vi till att våra kunder kan koncentrera resurserna på sin kärnverksamhet. LKDATA strävar efter att varje medarbetare ska känna arbetsglädje, ha inflytande, lust och möjlighet att utvecklas, både i arbetet och som individ.

Publiceringsdatum
2019-05-06

Dina arbetsuppgifter
LKDATAs kundservice är en växande verksamhet och vi behöver därför hitta nya medarbetare. Vi söker Dig som vill ge service och support i en modern och offensiv IT-miljö. Den digitalisering som just nu pågår inom kommunen gör att det ställs allt större krav på en god IT-support till användarna.

Arbetet innebär 1st line IT- support i vår Servicedesk. Vi är ett team som jobbar nära tillsammans för att lösa användarnas IT-relaterade frågor och där varje medarbetares bidrag till gruppen är viktigt. Till din hjälp kommer du att ha flera erfarna kolleger. Inom Kundservice arbetar vi även med uppföljning och analys av ärenden, dokumentation och framtagning av rutiner, samt förvaltning och utveckling av kundnära och interna stödtjänster.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är extremt serviceinriktad med förmåga och vilja att snabbt sätta dig in i användarens situation och verksamhet. Du har förmågan att möta människor och du anpassar ditt sätt att kommunicera beroende på målgrupp. Du behöver ha en väl utvecklad kommunikativ förmåga för att förstå kundens problem och för att göra dig förstådd i tal och skrift. Du håller dig lugn och fokuserar på rätt saker när det händer mycket runt omkring.

Du har erfarenhet av support i komplexa IT-miljöer och du tar ansvar för din uppgift. Du har ett genuint IT-intresse och har förmågan att hitta lösningar som hjälper våra användare att nyttja IT på ett effektivt sätt i sin verksamhet. I en stor IT-miljö sker förändringar hela tiden, så du behöver ha en vilja och förmåga att snabbt lära dig nya saker.

Tjänsten ställer höga krav på ett strukturerat arbetssätt, flexibilitet och samarbetsförmåga i en stark och positiv teamanda, så dina personliga egenskaper är viktiga. Dessutom ser vi att du bör ha följande kompetens:

• Du har dokumenterad kunskap inom Windows, Office och Citrix.
• Du har erfarenhet av kundsupport i en Servicedesk och användning av PC, Windows och Microsoft Office.
• Du har erfarenhet av och kunskap om ärendehanteringssystem och kunskapsdatabas.

Vår vision är att varje medarbetare ska känna arbetsglädje, ha inflytande och möjlighet att utvecklas, både i arbetet och som individ.

För att kunna ge bästa möjliga service till våra kommuninvånare eftersträvar vi en personalsammansättning som speglar mångfalden i Linköpings kommun, varför vi gärna ser sökande som bidrar till detta.

Information om tjänsten
Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100 %

Antal befattningar: 2

Ref.nr: 3122

Om Linköpings kommun
I Linköpings kommun är idéer och innovation centralt. Det är nämligen idérikedomen hos kommunens engagerade och inflytelserika medarbetare som ger Linköping möjligheten att utvecklas och vara en av Sveriges snabbast växande städer. Här är kreativitet, mångfald och jämställdhet minst lika viktigt som att ligga i framkant när det gäller världsledande högteknologi och nytänkande forskning. Tillsammans förbättrar vi våra invånares vardag och framtid. Linköping - Där idéer blir verklighet.

För mer information om hur det är att arbeta hos oss hittar du här:linkoping.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karin Lindström, Kundservicechef LKDATA karin.lindstrom@linkoping.se 013-26 39 99
Britt-Marie Sandström, Facklig företrädare Vision britt-marie.sandstrom@linkoping.se 013-20 71 40

Företag
Linköpings kommun

Adress
Linköpings kommun
Linköpings kommun, Leanlink
58181 Linköping

Kontorsadress
Linköpings kommun, Leanlink

Jobbnummer
4770468

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Linköpings kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Linköpings kommun: