Supporttekniker / 1st line support / Service Desk Analyst

Bravura Sverige AB / Supportteknikerjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!


Publiceringsdatum
2021-02-09

Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att företaget har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och företaget en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget
Bravura har fått förtroendet att rekrytera till en innovativ och rådgivande IT-leverantör med kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg, Helsingborg och Kristianstad. Företaget är en av de främsta applikations- och molnintegratörerna i Sverige och erbjuder kundlösningar som uppfyller högt ställda verksamhetskrav. Företaget har specialiserat sig på att lösa kundens behov av produkter, tekniskt stöd och tjänster inom IT med fokus på molntjänster och molntjänstanalys.

På ett av Malmös bästa lägen ligger kontoret där du och dina kollegor arbetar sida vid sida med stort fokus på att ha kul längs arbetets gång.


Dina arbetsuppgifter
Som supporttekniker arbetar du med inkommande ärenden från slutanvändare via telefon, mejl och fjärrstyrning. Här får du användning av din naturliga pedagogik och kreativa förmåga att angripa problem. Du ansvarar för att leverera all den service och support som kunden kan förväntas behöva i sitt arbete. Du är kundens första kontaktperson och ger support på bland annat klienter, applikationer, server och nätverk. Du hanterar konto- och behörighetsadministration, installation av program samt hanterar kommunikationsproblem.

Service Desk teamet består idag av ca 20 personer som arbetar tre skift 24/7 där även helgarbete förekommer. Du arbetar enligt ett rullande 8 veckoschema. Under din första tid i rollen erbjuds du ett gediget introduktionspaket ämnat för att ge dig de allra bästa förutsättningarna för att göra ett gott jobb.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• IT-utbildning på gymnasial eller eftergymnasialnivå med inriktning Supporttekniker, Supportspecialist, IT-tekniker eller motsvarande
• Tidigare erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom IT-support
• God kunskap och erfarenhet i Windows, Office 365, Active Directory och ITIL
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska

Vi ser att du som söker är en person med ett tekniskt intresse som trivs i en roll där du får ta ansvar och driva ditt arbete framåt på egenhand. Du är en person som lockas av en social roll och har förmåga att skap goda relationer där du motiveras av att kunna ge god service. Du är en problemlösare av rang och har förmågan att kunna fördjupa dig i i problem. I den här rollen pratar du med många användare dagligen och du har en talang för att få andra personer känna sig sedda och uppmärksammade.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Malmö
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Servicedesk, Helpdesk, IT-support, Support, Kundtjänst, IT, Microsoft, Office365, Active Directory, 1st line support, ITIL, Teknik, Malmö, Nätverk, Data, Supporttekniker, Service Now, VPN, Applikationer, Server, Nätverk

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-02-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Jobbnummer
5565427

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: