Supporttekniker 1st Line

Tierps kommun, IT-centrum / Supportteknikerjobb / Tierp
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Tierp, Älvkarleby, Östhammar, Gävle, Sandviken eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tierps kommun, IT-centrum i Tierp, Heby eller i hela Sverige

IT-Centrum bildades den 1 januari 2019 som en gemensam nämnd ansvarig för IT-verksamheten för kommunerna Heby, Knivsta, Tierp, Älvkarleby och Östhammar.

Nämndens ansvarsområde är inom såväl övergripande strategiska och taktiska frågor som IT-operativa. Nämnden ska arbeta för att möjliggöra för kommunerna att arbeta i en samverkanskultur för att få mer effektiva lösningar. Dessutom medverka i de fem kommunernas digitala utvecklingsarbete och stödja verksamhetsinsatser som är
IT-relaterade.

IT-Centrum ansvarar för all utveckling, installation, drift, support och förvaltning av de fem samverkanskommunernas IT-miljö. Behovet är stort av flera kompetenta medarbetare. Viktiga egenskaper är förutom hög teknisk kompetens, vilja till delaktighet, stort tålamod och kompisanda.

Anställande kommun är Tierp som också är värdkommun för IT-nämnden. Placeringsort för de här tjänsterna blir Tierp eller Östhammar efter överenskommelse.

Våra värderingar är viktiga och tillsammans arbetar vi för att förverkliga våra värdeord: respekt, ansvar, kundfokus, mod och framtidstro.

Publiceringsdatum
2023-10-31

Arbetsuppgifter
Som supporttekniker hos IT-Centrum är du ansiktet utåt för våra användare. Du bemannar vår supporttelefon som ofta är användarnas första kontakt med oss.

En vanlig dag på jobbet innefattar att som en del av vårt supportteam:

• Hantera ärenden i telefon, ärendehanteringssystem och vid besök
• Felsöka via remoteverktyg
• Analysera och kategorisera inkomna ärenden
• Prioritera och eskalera ärenden enligt uppsatta rutiner och processer
• Följa upp och återkoppla i pågående ärenden

Kvalifikationer
Vi söker dig som är teknikintresserad, serviceinriktad och gillar problemlösning. Du är kommunikativ och kan framföra lösningar på ett pedagogiskt och tålmodigt sätt.

För att lyckas i den här rollen tror vi att du:

• Har goda kunskaper i Windows 10
• Är bekväm med PC, Ipad, Iphone, Mac och Androidenheter
• Är kommunikativ, pedagogisk och tålmodig
• Gillar problemlösning och är lösningsinriktad
• Har en bra förmåga att prioritera och arbeta med flera aktiva ärenden.
• För dig väl i både tal och skrift på svenska.

Meriterande är:

• Erfarenhet av arbete i en helpdesk med ärendehanteringssystem
• Kunskaper i Active Directory
• B-körkort

ÖVRIGT
Vi har kontor på huvudorterna i samtliga medlemskommuner samt goda möjligheter till arbete på distans.
Vi tillämpar flextid.

Vi eftersträvar mångfald där våra medarbetares bakgrund, erfarenheter, kunskaper och personlighet berikar kommunen.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-12-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C161237".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Tierps kommun (org.nr 212000-0266)

Arbetsplats
Tierps kommun, IT-centrum

Kontakt
Supportchef
Henrik Hietanen
Henrik.Hietanen@itcentrum.se
0293219857

Jobbnummer
8228000

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Tierps kommun, IT-centrum

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tierps kommun, IT-centrum: