Supporttekniker, 1st line
Peak-It AB / Supportteknikerjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Peak-It AB i Södertälje,
Botkyrka,
Sundbyberg,
Stockholm,
Solna eller i
hela Sverige För kunds räkning söker vi en supporttekniker. Vår kund är IT-partner till Sveriges ledande bilåterförsäljare. De tillhandahåller en heltäckande IT-portfölj inom servicemarknad, bilförsäljning, ekonomi och administration samt IT-teknik. De ansvarar för den dagliga IT-driften för 80 koncerner och 5000 användare och deras kunder finns företrädesvis i Sverige men även i övriga Norden.
Nu söker kunden en 1st line supporttekniker till tekniksupporten i Södertälje.
Kunden har en centraliserad IT-miljö där de flesta av applikationerna körs i Citrixmiljö. De har ca 5000 användare som dagligen arbetar i deras system. Driften av servermiljön med all hårdvara sköts av en extern leverantör.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta som 1: st line supporttekniker i en teknisk supportgrupp bestående av 7 personer där användarens problem står i fokus. Du ska ha god förståelse för kundens behov och förväntningar samt vara mål- och serviceinriktad. Du är initiativrik, framåtsträvande och inte rädd för att ta kommandot. Du är intresserad av utveckling inom IT, följer trender och håller dig uppdaterad inom dina kunskapsområden.
Du kommer att hjälpa användare med sedvanliga datorproblem via telefon, mail samt fjärrstyrning.
Du kommer att sköta beställningar/felanmälan till våra leverantörer.
Du kommer att sköta behörighetsbeställningar och kontohantering.
Publiceringsdatum2011-06-13ProfilDu har tidigare erfarenhet som supporttekniker.
Du är stresstålig och har inga problem att hantera kundrelationer.
Du har en grundläggande IT-utbildning inom IT.
Vi tror att du är en social och serviceinriktad person som tycker om att hjälpa slutanvändare med att lösa sina problem.
Vi tror att du har grundläggande kunskap om datorer.
Teknisk kompetens
Kontoadministration i Active Directory.
Har du erfarenhet av Citrix är det meriterande.
Windows Server 2003
Microsoft Exchange 2003
Vad kunden kan erbjuda dig
Kunden kan erbjuda dig ett intressant jobb, med utvecklingsmöjligheter inom IT och teknik. Du kommer att få arbeta i en miljö som är jordnära och prestigelös tillsammans med mycket trevliga medarbetare.
Önskemål:
Då företaget vill sträva efter att utjämna könsfördelningen uppskattas det mycket att kvinnor söker till tjänsten.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Jemina Asp på tfn: 08-50122105.
För att söka tjänsten, gå in på:
http://intern.peak-it.se/hjem/Sokjobb/JobDetails/tabid/50/language/sv-SE/Defau lt.aspx?CommissionId=423&SkillId=0&LocationId=0
PEAK-IT är ett IT-bemanningsföretag med över 130 konsulter anställda i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vår personal specialiserar sig på drift och support av IT-infrastruktur, mjukvaruutveckling, konsulting och projektledning.
PEAK-IT - YOUR WAY TO THE TOP!
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
KontaktJemina Asp, Konsultchef, 08-501 221 05,
jemina.asp@peak-it.seFöretagPEAK-IT AB
AdressPEAK-IT AB
Parkvägen 2A
16935 SOLNA
KontorsadressParkvägen 2A
SOLNA
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-50122100
Jobbnummer 960156
Observera att sista ansökningsdag har passerat.