Supporttekniker
Randstad AB / Supportteknikerjobb / Norrköping
2025-04-23
Visa alla supportteknikerjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Randstad AB i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2025-04-23Dina arbetsuppgifterRandstad digital letar nu efter en supporttekniker till en av våra kunder. Här kommer du att arbeta i en first line support med att hjälpa användare med deras ärenden via telefon, ärendehanteringssystem och på plats. Du kommer att arbeta med en bredd av it-relaterade ärenden kopplade till mjuk- och hårdvara och beställningar. I rollen ingår också uppföljning, dokumentation och hantering av utrustning.
Här kommer du att arbeta 100% on site.
Uppdraget förväntas starta under hösten 2025, efter godkänd säkerhetsprövning.
Du ansöker på
www.randstad.se, innan 2025-05-02. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Carolina,
carolina.klockaregullesjo@randstad.se.
För Randstad är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Randstad Digital är specialiserade inom kompetensområdet IT och är en del av Randstad, en global ledare för talanger med visionen att vara världens mest rättvisa och specialiserade talangföretag. Med huvudkontor i Nederländerna verkar Randstad på 39 marknader och har cirka 40 000 medarbetare. Genom detta globala nätverk i kombination med en stark lokal förankring kan vi erbjuda ett stort utbud av varierande och utvecklande uppdrag och tjänster för dig som är specialist inom IT-området. Som en partner för talanger och genom vår utpräglade specialisering hjälper vi dig att att säkra rätt jobb, utveckla relevant kompetens och hitta tillhörighet i arbetslivet.
Ansvarsområden
I rollen som supporttekniker kommer du att stötta användarna i it-relaterade ärenden och bl.a.:
• Se till att it-utrustning fungerar
• Administrera it-miljöer (t.ex. användarkonton, behörigheter och utskriftsköer)
• Instruera användare i hur de ska arbeta med olika program
• Ta emot och lämna ut IT-utrustning, kontakta användare och gå igenom ärendeköer
• Hantera returer samt karantän av återlämnade datorer
KvalifikationerVi letar efter dig som har en it-relaterad utbildning och minst tolv månaders relevant arbetslivserfarenhet.
Du behöver även ha erfarenhet av att arbeta strukturerat i en service desk med ärendehanteringssystem och dokumentationsrutiner.
Du behöver kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och till denna roll är det viktigt med en god social kompetens och stort servicefokus. Du behöver även vara kommunikativ och pedagogisk för att kunna möta användare på olika nivåer. Det är också viktigt att vara strukturerad och ha ordning och reda kring sig.
Om företagetRandstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Ersättning Hourly
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-08-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Randstad AB (org.nr 556242-1718)
Arbetsplats Randstad
Kontakt Carolina Klockare Gullesjö
carolina.klockaregullesjo@randstad.se +46763204544 Jobbnummer 9300928