Supporttekniker
Unik Resurs I Sverige AB / Supportteknikerjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Unik Resurs I Sverige AB i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Attraheras du av en bred roll inom IT på ett familjärt företag? Sök då rollen som Supporttekniker med erfarenhet av Windows Server till Briljant Ekonomisystem i Norrköping!
Företagspresentation Briljant Ekonomisystem erbjuder sina kunder ett mångfunktionellt ekonomisystem, som är utvecklat i Sverige av personer med bakgrund från redovisning och ekonomi. Företaget har varit verksamt sedan 1994 och idag är man totalt 30 personer med en omsättning på cirka 35 miljoner kronor.
Systemet innehåller en mängd funktioner som kan kombineras på valfritt sätt där varje funktion dessutom kan anpassas efter kundens behov. De funktioner som systemet erbjuder är bland annat; fakturering, leverantörsfakturahantering, bokföring, bokslut, årsredovisning, order, tidredovisning, projektredovisning, lager, koncernredovisning, löner, hyresredovisning, analys & rapportfunktioner.
Systemet används av företag inom många olika branscher som entreprenörer, fastighetsförvaltare, redovisningsbyråer, revisionsbyråer och tekniska konsulter. Idag sköter mer än 60 000 företag sin redovisning i Briljant.
Till avdelningen för Briljants molntjänst söker man nu en ny kollega. Briljant ASP är en molnbaserad version av Briljant Ekonomisystem som används av en stor del av företagets kunder. Du blir en del av teamet som sköter support, drift och administration av Briljant ASP. Teamet, som präglas av gemenskap och tätt samarbete, består idag av tre personer med stor kompetens inom området som kommer att stötta dig i din introduktion och i arbetet. Dessutom finns Briljants utvecklingsavdelning och delar av programvarusupporten tillgänglig i samma lokaler.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som supporttekniker erbjuds du en mycket varierande roll där du får möjlighet att växla mellan first, second och third line-support. Du förväntas hantera tekniska ärenden som kommer in via telefon och mejl, högt som lågt. Ena stunden kan det handla om att hantera beställningar och administrera konton till att nästa stund fördjupa sig i felsökning och problemlösning, både inom Briljant ASP och för kunder som använder Briljant Ekonomisystem med egen drift. Detta innebär att identifiera och lösa tekniska problem, besvara konfigurationsfrågor och utreda eventuella fel som kan uppstå i systemet.
För rätt person finns också möjligheten att vidareutveckla och underhålla de underliggande system som stöder molntjänsten.
Din profil
Du är noggrann som person med en god social förmåga och förstår vikten av ett gott kundbemötande. Din problemlösnings- och analytiska förmåga är god samtidigt som du har lätt för att samarbeta med andra. Du har ett eget driv och ser det som naturligt att ta initiativ inom och utanför eget ansvar. Vidare är du positiv och uthållig även när det inte går som planerat.
Skallkrav:
• Gymnasieexamen
• Tidigare arbetslivserfarenhet av Windows Server
• Tidigare erfarenhet av teknisk felsökning inom relevant område
• Goda kunskaper i Windows Server
• Flytande svenska, i tal och skrift
• Goda kunskaper i engelska, i tal och skrift
Det är meriterande om du har god kännedom om och erfarenhet av Active Directory, File Services (behörigheter, m.m.), Remote Desktop Services, webbservrar (t.ex. IIS), DNS, SMTP och övriga e-postprotokoll, databaser och nätverk. Det är positivt om du har grundläggande kunskaper inom programmering/skriptning och i synnerhet PowerShell. Vid en intervju kommer fokus att läggas på kompetenser som: samarbete, service, initiativtagande, resultatorientering, problemlösning och anpassning.
Ansök redan idag!
För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam nedan.
Vi kommer i urvalet att nyttja arbetspsykologiska tester. Du kommer också att tidigt i urvalet få del av och svara på hur du anser dig möta de skallkrav och meriterande aspekter som finns för tjänsten avseende utbildning, erfarenhet och kunskap. Vårt fokus kommer i ett första läge vara skallkraven och din personliga potential. Senare kommer naturligtvis personliga intervjuer med både oss och kund samt referenstagning ske.
Sök tjänsten genom att klicka på "ansök" och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR.
Hoppas att vi möts i processen!
Anastasia Almasidis, 0790-98 41 64,
anastasia.almasidis@unikresurs.se Daniel Edqvist, 0721-42 69 23,
daniel.edqvist@unikresurs.seUnik Resurs
Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.
Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
Ersättning Enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-02-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Unik Resurs i Sverige AB (org.nr 556052-5833)
Kontakt Daniel Edqvist
0721426923 Jobbnummer 8344091
Observera att sista ansökningsdag har passerat.