Supporttekniker

Tillväxtverket / Supportteknikerjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tillväxtverket i Malmö, Göteborg, Jönköping, Örebro, Stockholm eller i hela Sverige

Är du en problemlösare med intresse för teknik, användarvänlighet, att leverera mervärde och IT? Då är ett jobb som supporttekniker på Tillväxtverket perfekt för dig.

På Tillväxtverket erbjuder vi en variation av spännande uppdrag, modern IT-miljö och flexibel arbetsmiljö.

Vi på Tillväxtverket arbetar för konkurrenskraftiga företag och hållbar utveckling i alla delar av Sverige. Vi erbjuder kunskap, nätverk och möjligheter till investeringar. Det ger direkt nytta till företag, och också förutsättningar för företag, kommuner och regioner att möta framtidens utmaningar. Tillväxtverket är nationell myndighet med regional närvaro på nio orter.



Om tjänsten

I rollen som supporttekniker ansvara du tillsammans med dina kollegor för den teknisk support och rådgivning till användare inom Tillväxtverket.

Din vardag kommer att variera mellan hantering av inkommande ärende, framtagning av lösningar kring utrullning av Windows 11, frågeställningar kring Office 365, certifikat hantering, AD behörigheter, stöd kring konfigurations av IT kontorsutrustning samt felsöka, diagnostisera och lösa problem och inte minst möta de användare vi jobbar för.

Du arbetar tillsammans med kollegor som är placerade i andra kontor runt om i landet vilket innebär att mycket av samarbete hanteras digital. Du kommer även att samarbeta nära kollegor från andra enheter som t.ex. internservice som driver tillsammans med IT enheten den Digital arbetsplatsen. Du kommer att dela ansvaret för våra kontor i Malmö, Köpenhamn, Göteborg och Jönköping. Det innebär resor vid behov.

Arbete bedrivs på plats i vårt kontor i Malmö.

Beroende på din profil och kompetens kommer du kunna delta i förvaltningsarbete och andra projekt som vi bedriver inom IT-enheten.

Vi har genomför ett stort arbete riktat att standardisera vår support verksamhet samt ärendeflöde den senaste året vilket gör att vi är bra rustade för att möta nästa steg i utvecklingen inom det området.



Vi söker dig som har:

• Minst 3 års erfarenhet av arbete med IT-support på större företag, med minst 500 anställda
• God teknisk kunskap och förståelse för IT-området särskild support verksamhet
• Goda tekniska kunskaper i t.ex O365 miljö, nätverkstopologi, dator support (både Windows och Mac support)
• Erfarenhet av arbete med Active Directory, kontohantering/behörigheter, support rörande MS Office 365
• Kunskaper i deployment och livscykelhantering i Microsoft miljö
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
• Goda kunskaper om olika tekniska plattformar, enheter såsom operativsystem, programvara och nätverk


Följande är meriterande:

• Kunskaper inom ITIL processer
• Goda kunskaper i Intune, deployment och livscykelhantering
• Erfarenhet av arbete med pm3 eller liknande förvaltningsmodell
• Praktisk erfarenhet av agilt arbetssätt samt arbete med automatisering och digitalisering
• Certifiering i Office 365

Som person söker vi dig som är strukturerad och nogrann. Du tycker om att samarbeta samtidigt som du själv tar ansvar för att lösa dina egna arbetsuppgifter och har förmågan att prioritera själv vid behov. Du är en flexibel och prestigelös. För att lyckas med rollen krävs att du har ett serviceinriktat förhållningssätt samt en god kommunikativ förmåga.

Vi kommer lägga mycket stor vikt vid personliga egenskaper.

Vi förväntar oss att du lever upp till vår medarbetar- och chefspolicy som uttrycker de förväntningar vi har på alla medarbetare.



Anställningsform och sista ansökningsdag

Anställningen är en tillsvidareanställning Vi tillämpar 6 månaders provanställning

Sista ansökningsdag är 12 januari 2024



Mer information och kontakt

För mer information om arbetsuppgifterna är du välkommen att kontakta gruppchef Otto Ramirez, tfn 08-681 91 29. Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av HR- partner Linda Aalto e-postadress linda.aalto@tillvaxtverket.se.
Fackliga företrädare nås på saco@tillvaxtverket.se och ST Robert Berggren nås via tfn 08-681 92 37 eller robert.berggren@tillvaxtverket.se

Vi arbetar kompetensbaserat och rekryteringsprocessen kommer att innehålla urvalsfrågor,eventuella tester, intervjuer samt referenstagning.

Har du skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta HR-partnern i denna rekrytering.

Vi sitter centralt i moderna lokaler där du dagligen väljer plats utifrån dina arbetsuppgifter. Tillväxtverket eftersträvar ett arbetssätt där digitala och tekniska lösningar underlättar det dagliga arbetet. Här kan du läsa om vilka anställningsvillkor och förmåner vi erbjuder.

Tillväxtverket vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi eftersträvar en arbetsmiljö där varje medarbetare ges möjlighet att kombinera yrkes- och privatliv för balans i livet.

Välkommen med din ansökan för att skapa din och Sveriges framtid!

I denna rekrytering har Tillväxtverket redan tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt samtal från annonsförmedlare eller försäljare.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-01-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Tillväxtverket (org.nr 202100-6149), http://www.tillvaxtverket.se/

Jobbnummer
8344003

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Tillväxtverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tillväxtverket: