Supporttekniker
Ludvika kommun / Supportteknikerjobb / Ludvika
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Ludvika,
Smedjebacken,
Ljusnarsberg,
Fagersta,
Säter eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ludvika kommun i Ludvika,
Borlänge,
Leksand eller i
hela Sverige IT-center är Ludvika kommun och Smedjebackens kommuns gemensamma IT-organisation och arbetar med att effektivisera verksamheten för att frigöra medel till kärnverksamheterna i de övriga förvaltningarna. IT-center arbetar med en hög grad av samordning och standardisering för att säkerställa helhetssyn, effektivitet och kvalitet. En annan mycket viktig del av verksamheten är att utveckla och förvalta kommunernas gemensamma IT-processer och arbetssätt.
Enheten Service & Support arbetar med service och support till våra slutanvändare i Ludvika och Smedjebackens kommuner, antingen via telefon, i våra Kundmottagningar i respektive kommun eller ute i hos slutanvändaren. Enheten eftersträvar en så hög grad av standardiserade tjänster som möjligt, detta för att skapa den högsta ekonomiska nyttan i alla delar av tjänsten.
Ansvarsområden:
• 1:a linjens support gällande felsökning och felavhjälpning via telefon eller fjärrstyrning
• Bemanning av våra kundmottagningar i Ludvika och Smedjebacken
• Installation och leverans av datorer, mobiler och surfplattor
• Felavhjälpning av produkter (ej underliggande plattform)
• Utbyte och återtag av IT-utrustning
• Stöd i hela tjänsteleveransen gällande produkter till våra slutanvändare
Exempel på aktiviteter som ingår i det dagliga arbetet:
• Kundtjänst 1:a linjens support.
• Tjänstgöring i våra Kundmottagningar i respektive kommun.
• Statusrapportering till kund och andra intressenter.
• Konfigurera, installera, underhålla och supportera datorer, mobila enheter, telefoner, mötesrumsutrustning med mera.
• Diagnostisera och lösa ärenden som slutanvändare har med sin mjukvara och operativsystem.
• Installera datorer och annan hårdvara med standardarbetsplatser.
• Hantera beställningar av datorer, mobila enheter m.m. och andra kommunikationslösningar.
• Supportera slutanvändare genom hantering av incidenter och förfrågningar.
• Ta användning av relaterade processer (Incident, Problem och Change) för att säkerställa effektivitet och kvalitet
• Arbeta aktivt med Knowledge Management och dokumentation, överför och delar din kunskap med dina kollegor
• Avhjälpning av fel både på klient och i viss mån servrar.
Kompetensprofil
Du ska ha erfarenhet från IT-branschen och gärna också breda generella IT-kunskaper med inriktning mot slutanvändarsupport, felavhjälpning, felsökning och installation. Du ska ha goda kunskaper i Windows 10/11 och Microsoft Office produktsvit samt M365 på klienter. Du ska också ha kunskaper i Teams samt fjärrstyrningssystem.
Du behöver ha erfarenhet från arbete via telefon i kundtjänst/helpdesk. Du ska också ha vana från att arbeta i ärendehanteringssystem.
Eftersom arbetet innebär mycket kontakt med kund via telefon och ärendesystem, krävs mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
Du ska också kunna hålla en mycket hög servicenivå gentemot kunder och kunna bemöta dessa på ett professionellt sätt.
Vi ser det också som meriterande om du har tidigare erfarenhet av att jobba som fälttekniker och/eller i en servicedesk eller motsvarande samt har erfarenhet från främst kommunal, men även regional eller statlig IT-verksamhet.
Kunskaper gällande WAN, LAN är meriterande
Meriterande är också om du har kunskaper i reparation av datorer och mobiltelefoner.
Du får gärna ha erfarenhet av att arbeta enligt ITIL-metoden.
Körkort klass B är ett krav.
Du är självgående och engagerad, tar ansvar för dina uppgifter och kan prioritera din tid utifrån kundens bästa. Du samarbetar bra med andra människor och är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar.
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning 100% från 2023-09-01
6 månaders provanställning
I samband med anställning genomförs en säkerhetsprövning med registerkontroll.
Kontaktperson
Jonny Bringås, enhetschef, IT-center, Service och Support, 0240-863 22
Facklig kontakt
Per Svensson, Sveriges Ingenjörer
Magnus Danielsson, Vision
Carolus Magnus Gustavsson, Vision
Nås via växel 0240-860 00
ANSÖKAN
Välkommen med din ansökan senast den 2023-07-31. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.
Ersättning Vi tillämpar individuell lönsesättning Friskvård
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-08-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Ludvika kommun (org.nr 212000-2270),
http://www.ludvika.se Körkort För detta jobb krävs körkort.
Jobbnummer 7932482
Observera att sista ansökningsdag har passerat.