Supporttekniker

Future People AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2023-05-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supporttekniker" (publicerad 2024-05-13) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Future People AB i Stockholm, Solna, Järfälla, Täby, Södertälje eller i hela Sverige

Vi på Future People söker en Supporttekniker till myndighet i Solna. Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag hos en av våra kunder samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på ditt uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega.

Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss!

Uppdragsbeskrivning:

Livscykelhantering av arbetsplats.

Installation, konfiguration och support av arbetsplatsutrustning såsom PC, skärm, skrivare och kringutrustning.

Support sker ute hos våra kundermed kontor i Solna, men variation av plats kan komma ske inom avdelningen beroende på behovet.

Du tar ansvar för ditt dagliga arbete och har ett nära samarbete med kund för att planera utförandet.

Arbeta med daglig ärendehantering i SF 's ärendehanteringssystem.

Felsökning och återställande av tjänst efter störning.

Felsökning för att hitta grundorsak till återkommande störningar.

Förvalta och underhålla installationsanvisningar, applikationsbeskrivningar, lokala rutiner och processer för området Arbetsplats.

Främst på-plats support. Support via fjärrstyrning kan förekomma.

Rapportera identifierade säkerhetsrisker kring området Arbetsplats.

Användarstöd och rådgivning rörande kundens behov av inköp.

Teknisk rådgivning för kunden.

Reklamation och klagomålshantering via ärendehantering.

Kvälls/helgarbete kan förekomma.

Publiceringsdatum
2023-05-08

Kompetenser
• Gymnasial utbildning

• Har förmågan att hantera krävande användare.

• Kan samarbeta i grupp.

• Har en hög social kompetens.

• Alltid har service i fokus, mot kund och kollegor.

• Har engagemang och förståelse för användarens utmaningar med IT.

• Gillar problemlösning och är lösningsfokuserad.

• Har en vilja att förbättra och utveckla verksamheten.

• Tar ansvar för de arbetsuppgifter som du handhar.

Meriterande:

• Erfarenhet av Servicedesk eller annan typ av IT-yrken.

• Har en god IT-vana.

• Har erfarenhet av Kundservice.

För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen.

Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Omfattning: Heltid till den 31/12-2023.

Start: 1/6-2023.

Sista ansökningsdagen: 12/5-2023.

Du söker tjänsten på futurepeople.se

Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR.

Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på therese.lonnberg@futurepeople.se och Liv Hedström, liv.hedstrom@futurepeople.se. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Välkommen till oss på Future People!

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-10-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Future People AB (org.nr 559389-7274), http://www.futurepeople.se

Arbetsplats
Future People

Kontakt
Therese
therese.lonnberg@futurepeople.se

Jobbnummer
7749498

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Future People AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Future People AB: