Supporttekniker

Högskolan i Gävle / Supportteknikerjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Högskolan i Gävle i Gävle, Umeå eller i hela Sverige

Högskolan i Gävle har som vision att vara förstahandsvalet för alla som vill göra skillnad. Vi erbjuder ett 60-tal utbildningsprogram och 370 fristående kurser inom humaniora, vård och medicin, samhälls- och naturvetenskap samt teknik. Högskolan i Gävle är en av Sveriges populäraste högskolor utifrån söktrycket. Vi har 17 000 studenter, 750 anställda och ett samlat campus i vackra omgivningar.

Högskolan fokuserar på fyra strategiska forskningsområden - hållbar stadsutveckling, hälsofrämjande arbete, innovativt lärande och intelligent industri.

Vi erbjuder
• möjligheten att arbeta vid ett av Sveriges vackraste lärosäten,
• en arbetsplats med många anställningsförmåner,
• ett lärosäte som aktivt arbetar med frågor som vår gemensamma arbetsmiljö, tydliga arbetsvillkor samt jämställdhet och lika villkor.

Publiceringsdatum
2023-04-06

Arbetsuppgifter
IT-support ingår i IT-avdelningen och är en serviceenhet med ansvar för att Högskolans personal och studenter erhåller support och stöd i sitt datoranvändande. Som supporttekniker kommer du att arbeta i första linjens support via telefon, helpdesk och remoteverktyg. Utöver detta kommer du att ges möjlighet att arbeta proaktivt genom utbildningsinsatser och informationsspridning.

I arbetsuppgifterna ingår att felsöka och underhålla mjuk- och hårdvara på klienter, projektorer, videokonferenssystem, skrivare och mobila enheter (smartphone-tablet).

Tjänsten är placerad på Högskolan i Gävle. I arbetet ingår schemalagd arbetstid.

Kvalifikationer
Du har relevant utbildning inom IT-området och har minst 1 års dokumenterad arbetslivserfarenhet från IT-supportverksamhet via telefon, helpdesk samt ärendehanteringssystem. Erfarenhet från arbete inom högskolesektorn är meriterande.

Om du har erfarenhet av videokonferenssystem och installation, underhåll och support på AV-utrustning samt Mac är det meriterande.

I rollen som supporttekniker möter du personer som efterfrågar stöd och hjälp. Det är därför av stor vikt att du har en utpräglad servicekänsla samt att du har lätt för att samarbeta. Du är självständig, ansvarstagande och har god förmåga att kommunicera och förklara på ett pedagogiskt och tålmodigt sätt.

Du bör ha lätt att uttrycka dig i såväl tal som skrift både på svenska och engelska.

Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Ansökan ska innehålla CV, personligt brev och eventuella andra handlingar som du önskar att åberopa.
Högskolan i Gävle eftersträvar en jämn könsfördelning och ett aktivt arbete med lika villkor i alla delar av organisationen.

Inför denna rekrytering har Högskolan i Gävle tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare och liknande.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "HIG-STÖD 2023/168".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Högskolan i Gävle (org.nr 202100-2890), http://www.hig.se

Kontakt
Gruppledare
Johan Lönngren
johan.lonngren@hig.se
026-64 87 69

Jobbnummer
7636701

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Högskolan i Gävle

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Högskolan i Gävle: