Supporttekniker

Semantix AB / Supportteknikerjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Semantix AB i Uppsala, Stockholm, Södertälje, Norrköping, Göteborg eller i hela Sverige

Nu söker vi en supporttekniker med huvudsaklig placering i Uppsala
IT-avdelningen ansvarar för att leverera IT-tjänster till Semantix övriga verksamhet. Semantix är ett expansivt företag som strävar efter att växa organiskt och genom förvärv. Detta kräver en flexibel och rörlig IT-avdelning som snabbt kan leverera det verksamheten behöver.
Vi söker dig ...
• som är serviceinriktad och noggrann. Du tycker om att hjälpa och instruera användare både under lugnare och mer stressade förhållanden. Ibland är det ont om tid, och därför vill vi att du har förmåga att arbeta effektivt under tidspress. Tjänsten kräver en god samarbetsförmåga, men det är lika viktigt att du har förmåga att arbeta självständigt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och dina egenskaper som problemlösare.

Publiceringsdatum
2008-10-24

Arbetsuppgifter
Du kommer att bemanna Semantix servicedesk och hjälpa Semantix användare via telefon eller på plats. Arbetsuppgifterna är primärt relaterade till drift och underhåll av Windowsbaserade pc-datorer och terminalserverklienter. Att installera, uppdatera och felsöka programvaror är vanliga arbetsuppgifter i tjänsten. I arbetet ingår också att kontinuerligt dokumentera förändringar och även delta i arbetet med att underhålla och skapa rutiner och instruktioner. Arbetet i servicedesken följer ett fastställt schema. Huvudplaceringsort är Uppsala, men periodvis kan arbetet förläggas till huvudkontoret i Stockholm eller till något annat av Semantix kontor, mellan en och två arbetsdagar per vecka.
Vi vill att du ...
• har minst två års erfarenhet av arbete med underhåll av PC-klienter i Microsoft Windows
• har erfarenhet av arbete i en servicedesk, helpdesk eller motsvarande funktion
• har goda kunskaper i svenska och engelska
• har goda kunskaper i Microsoft Office-produkter för pc
• är serviceinriktad och brinner för att hjälpa andra
Du får också gärna ha erfarenhet av ...
• arbete med processorienterad IT-drift som exempelvis ITIL
• underhåll och drift av Microsoft Windows-baserad servermiljö
• IT-stöd för översättning eller språkhantering
• systemstöd för incidenthantering
Meriterande är om du har
• kunskaper i finska, danska eller norska i tal och skrift
Muntliga och skriftliga kunskapsprov är en del av Semantix IT-avdelnings rekryteringsprocess.
Semantix är ett av Europas ledande företag inom kvalificerade språk- och kommunikationstjänster. Vi har ett unikt nätverk av mer än 4 500 översättare, språkkonsulter och tolkar, såväl i Sverige som utomlands. Våra svenska kontor finns i Stockholm, Göteborg, Malmö, Norrköping, Umeå och Uppsala. Semantix har dessutom kontor i Finland och Norge.
För mer information om Semantix, se www.semantix.se

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Heltid tillsvidare

Ersättning
Fast lön
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-11-10
Ange följande referens när du ansöker: IT-2008:1
Ansökan kan skickas till e-postadress: itrekrytering@semantix.se

Företag
Semantix AB

Adress
Semantix AB
75319 UPPSALA

Kontorsadress
Hamnplan 9,
Uppsala

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 018-655020
E-postadress: info@semantix.se

Jobbnummer
339362

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Semantix AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Semantix AB: