Supporttekniker

Stockholms Universitet / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Universitet i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Sollentuna, Täby eller i hela Sverige

vid IT-avdelningen. Sista dag att ansöka är 2022-12-02.

Stockholms universitet präglas av öppenhet och en nyskapande, gränsöverskridande verksamhet. Rankat som ett av världens 100 främsta lärosäten är Stockholms universitet ledande inom forskning och utbildning inom humanvetenskap och naturvetenskap. Universitetet har mer än 5 500 medarbetare och drygt 27 000 helårsstudenter som verkar i en unik miljö i nationalstadsparken.

IT-avdelningen består av cirka 110 medarbetare. Anställningen är placerad på sektion för IT-kompetens och gruppen Support. Gruppens uppdrag är att ge stöd och support kopplat till avtalade IT-tjänster till anställda och studenter på Stockholms universitet. Vi sitter i trevliga lokaler centralt på campus i Frescati med goda kommunikationer. Vi erbjuder friskvårdstimme och ett generöst friskvårdsbidrag. Hos oss finns ett stort engagemang och vi är måna om varandra. Läs gärna mer om vår organisation och vårt uppdrag på Stockholms universitets hemsida.

Nu söker vi en drivande och serviceinriktad supporttekniker som vill delta, upprätthålla och utveckla servicen gentemot universitetets anställda och studenter i rollen Lokalt IT-stöd. Du är IT:s förlängda arm och arbetar med närstöd på institution och i universitetsgemensamma lokaler. Du jobbar i nära samarbete med IT-service som utgör avdelningens kontaktyta för kunder och användare.

Publiceringsdatum
2022-11-25

Dina arbetsuppgifter
• Stöd, rådgivning och utbildning avseende hantering av IT- och AV-utrustning.
• Stöd till användare i IT-relaterade frågor.
• Sköta livscykelhantering för hårdvara - beställning, underhåll, utbyte och avveckling.
• Beställning och administration av programvaror, licenser och behörigheter.
• Felsöka mjuk- och hårdvara.
• Tillsammans med IT-avdelningen utveckla användarstödet kring IT-tjänster.
• Ärendehantering.
• Dokumentera och publicera supportdokument.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

• gymnasial utbildning eller likvärdig erfarenhet och utbildning
• 3 års erfarenhet av att arbeta med systemstöd för ärendehantering
• 3 års erfarenhet av IT-supportarbete på plats och på distans
• god kunskap om och erfarenhet av installation och support av AV-utrustning
• erfarenhet av att utbilda användare och medarbetare
• goda kunskaper i att dokumentera rutiner och skriva instruktioner
• god kunskap inom hård- och mjukvara, både Mac och pC, iOS och Android
• goda kunskaper i Officepaketet.

Meriterande
Meriterande är erfarenhet av ärendehanteringssystemen Marval och Top Desk.
Meriterande är erfarenhet av att ha arbetat med IT-stöd inom Universitet eller högskola.

Vi ser gärna att du är:

• drivande, initiativrik, engagerad och kreativ
• positiv och serviceinriktad
• självständig med ett öppet förhållningssätt
• stresstålig
• noggrann och strukturerad i ditt arbete
• kommunikativ, obehindrat i både tal och skrift, på såväl svenska som engelska
• väl fungerande i lagarbete.

För att trivas i rollen tror vi att du är nyfiken och har en god administrativ förmåga. En god samarbetsförmåga samtidigt som du kan arbeta och agera självständigt är också viktigt.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Anställningsvillkor
Anställningen avser heltid och gäller tills vidare med sex månaders provanställning. Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning, ange därför gärna löneanspråk. Tillträde snarast.

Stockholms universitet strävar efter att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Kontaktuppgifter för detta jobb
Närmare information om anställningen lämnas av, gruppchef IT-kompetens/support Annelie Ekroth, annelie.ekroth@su.se.

Fackliga företrädare
Ingrid Lander (Saco-S), tfn 0708-16 26 64, saco@saco.su.se, Alejandra Pizarro Carrasco (Fackförbundet ST/Lärarförbundet), tfn 08-16 34 89, alejandra@st.su.se, samt seko@seko.su.se (SEKO).

Så ansöker du
Du söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.

Bifoga endast personligt brev och CV. Kopior på betyg och intyg tar du med vid en eventuell intervju.

Anvisningar för sökande finns på webbsidan: att söka en anställning.

Välkommen med din ansökan!

Stockholms universitet bidrar till det hållbara demokratiska samhällets utveckling genom kunskap, upplysning och sanningssökande.

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-12-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms Universitet (org.nr 202100-3062), http://www.su.se

Arbetsplats
Stockholms universitet

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Stockholms Universitet

Jobbnummer
7204552

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Universitet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Universitet: