Supporttekniker

Statens Skolverk / Supportteknikerjobb / Solna
2022-08-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supporttekniker" (publicerad 2023-08-31) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Skolverk i Solna, Stockholm, Gävle, Örebro, Växjö eller i hela Sverige

Skolverket arbetar för att alla barn och elever ska få en utbildning som är av god kvalitet i en trygg miljö. Vi stödjer på olika sätt alla skol- och verksamhetsformer inom skolväsendet i att lyckas med detta uppdrag. Skolverket erbjuder meningsfulla och stimulerande arbetsuppgifter samt ett omväxlande arbete med breda kontaktytor.

Avdelningen för verksamhetsutvecklingstöds uppdrag och ansvar är att modernisera och utveckla Skolverket. Genom att bedriva verksamhetsutveckling sammanhållet, effektivt och ändamålsenligt skapas förutsättningar för att bedriva verksamhet optimalt och med hög kvalitet så att verksamheten kan utvecklas i takt med omvärldens krav och förväntningar. På avdelningen ligger även ansvaret för Skolverkets IT-leverans.

Vi söker nu två supporttekniker till vår funktion Central Support på Skolverkets huvudkontor i Solna där du kommer att ge support till Skolverkets externa målgrupper.

Publiceringsdatum
2022-08-26

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta som första linjens Supporttekniker samt användarhandledning på avdelningen Verksamhetsutvecklingsstöd, på enheten för It- arbetsplats och support. Enheten ansvarar för att tillhandahålla, driva och utveckla en modern och serviceinriktad it-support för Skolverkets medarbetare och organisation. Inom enheten finns också en funktion för att ge tekniskt inriktad användarsupport för de digitala tjänster Skolverket tillhandahåller till externa målgrupper.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Ge teknisk support till Skolverkets externa målgrupper (främst lärare, rektorer, vårdnadshavare och elever).
• Skicka ärenden vidare till andra eller tredje linjens support.
• Registrera ärenden i Skolverkets ärendehanteringssystem.

Kvalifikationer
Du har/ är:

• Minst 1 års erfarenhet av IT- support
• Erfarenhet av att arbeta i ett webbaserat ärendehanteringssystem
• Goda kunskaper i MS 365/Office
• Mycket bra på att kommunicera tydligt i tal och skrift
• Engagerad och kunna arbeta självständigt utifrån givna ramar

Det är meriterande om du har:

• Genomfört ITIL/Foundation
• Minst ett års aktuell erfarenhet av arbete inom Skolverket

För att vara framgångsrik i arbetet behöver du vara självgående och bemöta kunder med ett konstruktivt förhållningssätt och ha mycket hög servicekänsla. Du har är strukturerad, ordningsam och du har mycket god initiativförmåga. Du är också prestigelös, nyfiken och vill utveckla arbetet tillsammans med andra.

Upplysningar och ansökan
Vid frågor är du välkommen att kontakta: Marcus Fahrman, marcus.fahrman@skolverket.se

Sista ansökningsdag är den 2 september 2022.

Fackliga representanter: Peter Karlberg 08-527 331 67 (OFR/ST), Adrian Forssander 08-527 338 79
(Lärarförbundet), Ulrika Lindmark (Saco) 08-527 331 53 och Claes Prentius (Saco) 08-527 334 47.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-09-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Statens Skolverk

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Statens Skolverk (org.nr 202100-4185), http://www.skolverket.se

Arbetsplats
Skolverket

Jobbnummer
6922926

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Skolverk

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Skolverk: