Supporttekniker
Statens Skolverk / Supportteknikerjobb / Solna
2022-08-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supporttekniker" (publicerad 2023-08-31) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Statens Skolverk i Solna,
Stockholm,
Gävle,
Örebro,
Växjö eller i
hela Sverige Skolverket arbetar för att alla barn och elever ska få en utbildning som är av god kvalitet i en trygg miljö. Vi stödjer på olika sätt alla skol- och verksamhetsformer inom skolväsendet i att lyckas med detta uppdrag. Skolverket erbjuder meningsfulla och stimulerande arbetsuppgifter samt ett omväxlande arbete med breda kontaktytor.
Avdelningen för verksamhetsutvecklingstöds uppdrag och ansvar är att modernisera och utveckla Skolverket. Genom att bedriva verksamhetsutveckling sammanhållet, effektivt och ändamålsenligt skapas förutsättningar för att bedriva verksamhet optimalt och med hög kvalitet så att verksamheten kan utvecklas i takt med omvärldens krav och förväntningar. På avdelningen ligger även ansvaret för Skolverkets IT-leverans.
Vi söker nu två supporttekniker till vår funktion Central Support på Skolverkets huvudkontor i Solna där du kommer att ge support till Skolverkets externa målgrupper.
Publiceringsdatum2022-08-26Dina arbetsuppgifterDu kommer att arbeta som första linjens Supporttekniker samt användarhandledning på avdelningen Verksamhetsutvecklingsstöd, på enheten för It- arbetsplats och support. Enheten ansvarar för att tillhandahålla, driva och utveckla en modern och serviceinriktad it-support för Skolverkets medarbetare och organisation. Inom enheten finns också en funktion för att ge tekniskt inriktad användarsupport för de digitala tjänster Skolverket tillhandahåller till externa målgrupper.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Ge teknisk support till Skolverkets externa målgrupper (främst lärare, rektorer, vårdnadshavare och elever).
• Skicka ärenden vidare till andra eller tredje linjens support.
• Registrera ärenden i Skolverkets ärendehanteringssystem.
KvalifikationerDu har/ är:
• Minst 1 års erfarenhet av IT- support
• Erfarenhet av att arbeta i ett webbaserat ärendehanteringssystem
• Goda kunskaper i MS 365/Office
• Mycket bra på att kommunicera tydligt i tal och skrift
• Engagerad och kunna arbeta självständigt utifrån givna ramar
Det är meriterande om du har:
• Genomfört ITIL/Foundation
• Minst ett års aktuell erfarenhet av arbete inom Skolverket
För att vara framgångsrik i arbetet behöver du vara självgående och bemöta kunder med ett konstruktivt förhållningssätt och ha mycket hög servicekänsla. Du har är strukturerad, ordningsam och du har mycket god initiativförmåga. Du är också prestigelös, nyfiken och vill utveckla arbetet tillsammans med andra.
Upplysningar och ansökan
Vid frågor är du välkommen att kontakta: Marcus Fahrman,
marcus.fahrman@skolverket.seSista ansökningsdag är den 2 september 2022.
Fackliga representanter: Peter Karlberg 08-527 331 67 (OFR/ST), Adrian Forssander 08-527 338 79
(Lärarförbundet), Ulrika Lindmark (Saco) 08-527 331 53 och Claes Prentius (Saco) 08-527 334 47.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-09-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagStatens Skolverk
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Statens Skolverk (org.nr 202100-4185),
http://www.skolverket.se Arbetsplats Skolverket
Jobbnummer 6922926
Observera att sista ansökningsdag har passerat.