Supporttekniker

Positionett AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Positionett AB i Stockholm

I den här rollen fyller du en central funktion och är organisationens nyckelperson när medarbetare och kunder stöter på tekniska problem eller har behov av nyutveckling. Som supporttekniker arbetar du till stor del operativt med målet att verksamheten ska fungera smidigt från en teknisk synvinkel. Du kommer att ansvara för våra huvudapplikationer som stödjer Annonsförsäljning, Prenumerationer, Medlemshantering, Diarieföring, Museiverksamhet och Biljettförsäljning för att med tiden bli expert på dessa.
Läs mer här: https://positionett.se/appar

Publiceringsdatum
2022-03-30

Arbetsuppgifter
• Svara på supportlinjen och hjälpa våra kunder med tekniska frågeställningar.
• Hantera ärenden i vårt ärendehanteringssystem och följa upp dessa varje dag.
• Utföra nyutveckling av utskrifter i våra appar
• Utföra nyutveckling i custom system
• Rapportera buggar
• Prioritera, delegera och eskalera ärenden vid behov.
• Dialog med utvecklare och återrapportering till kund och kollegor.
• Felsökning av datorer och annan teknisk utrustning.
• Vägleda/guida och till viss del utbilda kunder via telefon och fjärrstyrning.
• installera FileMaker på Mac och PC via fjärrstyrning.
• Byta system och flytta filer.
• Hjälpa till med installation och support vid planerade uppgraderingar av P1:s appar.
• Installera och uppgradera t ex kassaterminaler på plats ute hos kund.
• Delta i möten och medverka i interna arbetsgrupper.

Profil
Drivkraft att vilja hjälpa andra, positiv attityd och tycka om personlig kontakt via telefon och personliga möten. I rollen är eget initiativtagande och lösningsorientering viktiga egenskaper. Du behöver också ha förmåga att ta till dig ny kunskap och förstå program och appar. Viktigt är också att kunna se flöden, förstå befintlig struktur och dra slutsatser utifrån den om vad som behöver göras. Vidare är du ansvarstagande, relationsskapande, och kan växla mellan olika arbetsuppgifter. Du har också en uttalad pedagogisk förmåga att alltid få kunden att förstå.

Erfarenheter
Erfarenhet av att ha jobbat med kundrelaterade arbetsuppgifter och att använda dator som primärt arbetsredskap. Kommunikation via olika kanaler på svenska och engelska både muntligt och skriftligt. Förståelse för hur relationsdatabaser hänger ihop. Relevant IT-teknisk kompetens.
Vi erbjuder dig
Ett omväxlande och stimulerande arbete i ett företag som står tryggt och stabilt. Du får frihet, stöd och möjlighet till utveckling i samarbete med kompetenta och engagerade kollegor. Självklart omfattas du hos av kollektivavtal, tjänstepension och försäkringar. Vi vill att du ska må bra och trivas och erbjuder därför friskvårdsbidrag, friskvårdstimme och företagshälsovård. Vi tycker också att det är viktigt att ha kul och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Våra trevliga lokaler ligger centralt med närhet till bra kommunikation.
Omfattning: Heltid
Uppdragsstart: snarast
Placering: Vasagatan, Stockholm
Arbetstid: Kontorstider
Välkommen med din ansökan senast den 13 april 2022. Intervjuer kommer att ske löpande.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-04-13

Adress
Positionett AB
Vasagatan 52
11120 Stockholm

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Positionett AB (org.nr 556266-7120), https://positionett.se
Vasagatan 52 (visa karta)
111 20  STOCKHOLM

Ansökan
E-post: annelie.porseryd@positionett.se

Jobbnummer
6489625

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Positionett AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Positionett AB: