Supporttekniker - teknisk hjälte till servicedesk

WiseIT Konsult AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2015-06-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supporttekniker - teknisk hjälte till servicedesk" (publicerad 2015-06-18) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos WiseIT Konsult AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Järfälla, Sollentuna eller i hela Sverige

Vår kund efterlyser nu förstärkning till deras helpdesk och söker därför en medarbetare till IT supportteamet. Är du användarnas superman i IT-knipor?

Publiceringsdatum
2015-06-06

Dina arbetsuppgifter
En vanlig dag på jobbet ger du support via telefon, mail och fjärrstyrning, loggar in i ärendehanteringssystemet och sorterar och prioriterar ärenden allteftersom de kommer in, för att slutligen lösa majoriteten. Resterande ärenden eskaleras vidare till andralinjen. Exempel på arbetsuppgifter är felsökning, kontoadministration, installation av program samt diverse kommunikationsproblem. Du kommer även att få rycka in och hjälpa till där behovet uppstår, vare sig det gäller lättare IT-problem eller mer avancerade.

Jobbet passar sig som trivs med/kan jobba både självständigt och i team då ärendena ibland kräver samarbete kollegor emellan. Medan du sitter och skapar tickets och löser ärenden av olika karaktär kommer du sitta i fräscha lokaler med ett gäng trevliga kollegor.

Utbildning och erfarenhet
Arbetet ställer krav på såväl hög serviceförmåga som tekniskt kunnande varför vi ser att du har grundläggande teknisk kunskap och praktisk erfarenhet av arbete i helpdesk. Har du även gymnasial IT-utbildning och/eller YH- eller KY-utbildning inom IT-området är det en fördel.

För tjänsten ska du ha kunskaper i/erfarenhet av:
• Support i Windowsmiljö
• Active Directory
• Exchange/Outlook
• Ärendehanteringssystem
• Citrix
• Remote-verktyg
• Windows Server 2008/2012 (önskvärt)
• Nätverkskunskap (önskvärt)

Personlighetsmässigt vill vi att du har:
• En pedagogisk ådra och kan förklara på ett lättbegripligt sätt
• Driv och vilja att lära.

Tjänsten ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du blir anställd av Wise IT och jobbar som konsult ute hos vår kund.

Vill du bli en av oss?

Har du frågor angående tjänsten så kontakta gärna kandidatansvariga Malin Reisner på malin.reisner@wiseit.se

Välkommen med din ansökan!

Om företaget
Som Wise IT-konsult har du en trygg anställning hos oss och jobbar på olika uppdrag ute hos våra kunder. Uppdragen är oftast långa, upp emot ett halvår eller ett år och ibland ännu längre. Hos oss har du har en konsultchef som tillsammans med dig arbetar för att du ska trivas och bli framgångsrik på dina uppdrag. Din konsultchef kommer exempelvis att hjälpa dig med din personliga och kunskapsmässiga utveckling, kanske vill du bli certifierad t ex inom något Microsoft eller Cisco område. Vi är måna om att all vår personal mår bra på alla plan och erbjuder därför även ett generöst friskvårdsbidrag. Bland annat har vi avtal med Fitness24seven för gymkort men givetvis kan du välja den träningsform som passar dig bäst. Självklart har vi kollektivavtal också. Så vad säger du? Är det dig vi väntar på?

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-08-06
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 1239
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Malin Reisner

Företag
WiseIT Konsult AB

Adress
WiseIT Konsult AB
Sveavägen 13, 1 tr
11157 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 13, 1 tr, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2326973

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från WiseIT Konsult AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos WiseIT Konsult AB: