Supporttekniker - Servicedesk IT

Skövde kommun, Avdelningen för IT och verksamhetsutveckling / Supportteknikerjobb / Skövde
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Skövde, Tibro, Tidaholm, Götene, Skara eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skövde kommun, Avdelningen för IT och verksamhetsutveckling i Skövde

Skövde kommun är inne i en spännande utvecklingsfas och som anställd hos oss får du en fantastisk möjlighet att påverka Skövdes framtid.

Avdelningen för IT och verksamhetsutveckling består av enheterna Kvalitet och metod-, Teknik- samt Support, är med drygt 50 anställda en av Skaraborgs största IT-organisationer. Avdelningen levererar IT- och e-tjänster till Skövde kommun samt till samarbetskommunerna Hjo, Tibro och Karlsborg

Vi ger support och teknikstöd till våra kunder i en allt mer digitaliserad vardag. Vi jobbar i framkant med vår Servicedesk och IT-plattform för att kunna stödja den snabba utvecklingen som sker inom området digitalisering. För att möta de krav och utmaningar vi står inför behöver vi förstärka med tre tjänster inom klient, systemdrift och support.

Med ett jobb inom Skövde kommun får du möjlighet att påverka, utvecklas och må bra på jobbet.


Publiceringsdatum
2019-12-16

Arbetsuppgifter
Vi söker en erfaren och starkt kundorienterad supporttekniker till vår Servicedesk IT.

Hos oss är Servicedesk IT mer än en renodlad första-linje-support. Vi vill tillsammans med dig fortsätta utveckla vår verksamhet och lösa allt svårare ärenden vid första kontakt samtidigt som vi ger kunden allt bättre och enklare verktyg för att klara sin IT-vardag på egen hand.

Vi söker dig som utöver en grundroll som agent i Servicedesk IT kommer ha uppdrag kring samordning, kvalitet och bemötande. Tillsammans med kolleger, processledare, verksamhetsutvecklare IT och chef har du en påverkande betydelse för att säkerställa leveransen hos Servicedesk IT, både i relation till våra kunder direkt och den efterföljande ärendehanteringen på avdelningen i stort.

Du har förmågan att värdera varje kundkontakt och bidra till mesta möjliga kundnytta. Det innebär att du både bekräftar kundens situation och behov men också lyssnar och agerar bortom det kunden uttrycker. Du rör dig samtidigt inom de ramar som finns definierade i avdelningens tjänstekatalog, arbetssätt samt våra processer enligt ITIL.

På samma sätt och i samma syfte förmedlar du idéer internt och arbetar aktivt i vårt ständigt pågående förbättringsarbete. Vår ambition är att alltid göra rejäl skillnad för våra kunder samtidigt som vi påverkar vår egen vardag så att den blir omväxlande, utmanade och gemensam.

Vi förväntar oss att du har flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. För oss är det avgörande att du har förmågan och viljan att tillsammans med kolleger och chefer på avdelningen ta vår Servicedesk IT och vår verksamhet till nästa nivå och behålla den positionen.


Kvalifikationer
Du bör ha examen från högskola/universitet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant. Vi vill också att du har flerårig erfarenhet från arbete med IT-support i första- och andralinjen, gärna från privat sektor och gärna med fördjupade uppdrag kring kvalitet och bemötande. I arbetet förväntas att du har goda kunskaper i användaradministration i AD-miljö, nätverk och Office365.

Kunskaper/certifieringar i ITIL samt Microsofts klient- och serversvit är meriterande.
Flytande svenska och god engelska i tal och skrift samt B-körkort är krav.

Vi lägger stor vikt vid din personlighet. Som person vill vi att du:
• Är driven, metodisk och dokumenterat skicklig i arbetet med felsökning
• Har pedagogisk förmåga och kan lämna tydlig information och klara besked
• Tycker om att ha mycket kundkontakt och har djup service- och ansvarskänsla
• Behåller lugnet i stressade situationer och är bra på att prioritera
• Är strukturerad, självständig och har samtidigt hög samarbetsförmåga
• Har viljan att ständigt utvecklas och sträva mot nya ansvarsområden

Vårt erbjudande:
• Ett arbete med varierande arbetsuppgifter
• Fina möjligheter till individuell utveckling
• Stort utrymme att påverka utvecklingen av funktionen Servicedesk IT
• Förutsättningar att delta i förbättringsarbete
• En modern arbetsplats
• Att vara del av ett kompetent team med härliga kollegor

ÖVRIGT
Skövde Kommun arbetar aktivt för att utveckla jämställda och jämlika verksamheter riktade till kvinnor och män, pojkar och flickor oavsett bakgrund och tillhörighet samt arbetsplatser fria från diskriminerande strukturer.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Efter överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-01-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Skövde kommun, Avdelningen för IT och verksamhetsutveckling

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A922095".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Skövde kommun (org.nr 212000-1710)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Skövde kommun, Avdelningen för IT och verksamhetsutveckling

Jobbnummer
5003074

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skövde kommun, Avdelningen för IT och verksamhetsutveckling

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skövde kommun, Avdelningen för IT och verksamhetsutveckling: