Supporttekniker - Helpdesk, Canon Support
Canon Svenska AB / Supportteknikerjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Canon Svenska AB i Solna,
Stockholm,
Örebro,
Ljungby,
Göteborg eller i
hela Sverige Din nya tjänst
Canon Svenska befinner sig i ett expansivt skede och vi söker nu IT-konsulter med inriktning på support och helpdesk arbete.
Tjänsten är baserad i Solna och innebär att hjälpa användare med dokument relaterande IT-frågor och stöd. Som supporttekniker kommer du att arbeta med att lösa tekniska problem och ge supportstöd till våra kunder för att upprätthålla en hög tillgänglighet på deras utrustning.
Dina arbetsuppgifter kommer bl.a. att vara
• Kontroll och analys av inkomna tekniska ärenden via telefon och epost
• Felsöka och lösa tekniska problem åt våra kunder via telefon
• Ge god service och bra stöd till våra kunder via remote support mjukvaror
Vi erbjuder dig möjligheten att utvecklas tillsammans med Canon i syfte att föra dig själv, våra kunder och företaget framåt.
Publiceringsdatum2012-01-31ProfilVi söker en person som är serviceinriktad och har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom en IT-organisation. Han/hon måste ha god verbal och skriftlig kommunikationsförmåga på både svenska och engelska. Personen bör vara lättlärd och framför allt har en positiv och hjälpsam attityd.
Obligatorisk erfarenhet/kunskaper:
• Minst 1 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• God muntlig och skriftlig kommunikation på både svenska och engelska
• Goda kunskaper i Windows XP och Windows 7
• Goda kunskaper i Active Directory (Användare och datorer)
Meriterande erfarenhet/kunskaper:
• Kunskap i MAC
• Kunskap i ITIL
• Kunskap i Oracle
Dina personliga egenskaper• Serviceinriktad
• Positiv och hjälpsam attityd
• Lagspelare
• Administrativ förmåga
Du är välkommen att söka tjänsten genom att klicka på nedan länk:
https://se.careers.canon-europe.com/viewjob.html?erjob=73239Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Jonas Askolin, System & Technical Support Manager, 073-978 8651. Har du frågor i övrigt är du välkommen att kontakta Eva Nahlbom på 073-978 8576.
Sista dag att ansöka är snarast möjligt dock senast 2012-02-17
Info om Canon
Canon Svenska AB marknadsför och säljer branschledande produkter och lösningar för kontorsmiljö och grafisk bransch genom franchisingkedjan Canon Business Center och fristående leverantörer. Företaget marknadsför och säljer också produkter och lösningar inom bildhantering till konsument genom rikstäckande kedjor, distributörer och enskilda fackhandlare. Canon Svenska AB har drygt 430 anställda och omsätter ca 2100 miljoner kr/år. Det svenska huvudkontoret ligger i Stockholm, där Canon Svenska AB är en del i den världsomspännande koncernen Canon Inc med säte i Japan. Koncernen har över 140 000 anställda - varav drygt 15 000 i Europa - och omsätter cirka 300 miljarder kronor. Ca 9 % av omsättningen år 2009 investerades i forskning och utveckling. Betydande forskarinsatser görs för att få alla företagets produkter och processer så miljöanpassade som möjligt, då koncernen prioriterar miljöfrågorna högt. Mer information om Canon finns på
www.canon.se.Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
37,5 timmar/veckan
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagCanon Svenska AB
AdressCanon Svenska AB
Gustav III:s Boulevard 26
16988 SOLNA
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-744 85 76
E-postadress:
eva.nahlbom@canon.se Jobbnummer 1143964
Observera att sista ansökningsdag har passerat.