Supportspecialist till Ryds Glas
Ryds Glas AB / Supportteknikerjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ryds Glas AB i Helsingborg,
Malmö,
Halmstad,
Kristianstad,
Falkenberg eller i
hela Sverige Ryds Glas är ett entreprenörsdrivet företag som älskar glas! Under de senaste åren har vi haft en kraftig tillväxt och vi är Sveriges största glasmästeri. Koncernen omsätter idag 900 MSEK och är verksamma på drygt 60 orter med huvudkontor i Helsingborg. Ryds Glas har 600 anställda och behöver nu förstärka med flera kompetenta kollegor för att fortsätta tillväxtresan. Ryds Glas arbetar aktivt med jämställdhetsfrågor och ser därför gärna både kvinnliga och manliga sökande.
Läs gärna mer på rydsglas.se
Om rollen
I rollen som supportspecialist ansvarar du för att ge teknisk support till företagets interna organisation och medarbetare där du många gånger är användarnas första kontakt med IT.
Din främsta uppgift att leverera service i världsklass gällande support och felavhjälpning vid tekniska problem. Du kommer att få en gedigen introduktion och samarbetar nära dina kollegor.
Är du den vi söker?
Vi söker dig som kan:
• Underhåll, felsökning och installation, huvudsakligen i Windowsmiljö
• Felsökning av såväl hårdvara som mjukvara som till stor del hanteras via fjärrverktyg
• Ta emot samt registrera ärenden i företagets ärendehanteringssystem
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Du har en god känsla för service och trivs med att vara ansiktet utåt mot organisationen. Du bör ha särskilda kunskaper inom IT och ett intresse för teknik samt viljan att lära och lära ut. Du är en problemlösare som hittar smarta lösningar på kort och lång sikt. Du trivs med en hög arbetsbelastning och har en förmåga att agera under stress.
Sammanfattningsvis:
• Goda datorkunskaper och starkt intresse för IT
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
• Gymnasial utbildning inom IT/Teknik
• Erfarenhet av teknisk support/helpdesk, kundtjänst
För att lyckas i rollen behöver du hög servicekänsla, trivas att arbeta med varierande arbetsuppgifter och vara noggrann i ditt arbete. Som person är du även initiativtagande, ansvarstagande och tycker om att arbeta såväl självständigt som i grupp.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och intresse för tjänsten.
Du har B-körkort och du behärskar svenska i tal och skrift.
Vi erbjuder dig
Hos oss får du ett spännande arbete på Sveriges ledande glasmästeri. För oss är det glasklart - med våra 75 år av kunskap, erfarenhet och yrkesskicklighet ska vi fortsätta att driva Ryds Glas och vår bransch framåt. Du får arbeta med modern glasmästeriteknik tillsammans med ett härligt gäng där arbetet präglas av arbetsglädje, erfarenhet och yrkesskicklighet.
Tillsammans skapar vi ljusa rum för stora tankar, tak för nya perspektiv och golv för nya framsteg.
Publiceringsdatum2022-11-24Så ansöker duÄr du vår nästa kollega? Välkommen att skicka in din ansökan till oss, senast den 23 december. Vi arbetar med löpande urval, så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Vid eventuella frågor om tjänsten kontakta Daniel Rexlind via mejl:
daniel.rexlind@rydsglas.seVarmt välkommen att ansöka!
Sökord: #IT #IT-support #supportmedarbetare #IT-system #support #kundservice]
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2022-12-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Ryds Glas AB (org.nr 556584-6234),
https://www.rydsglas.se/ Arbetsplats Ryds Glas
Kontakt Emelina Bengtsdotter
emelina.bengtsdotter@rydsglas.se 0705080456 Jobbnummer 7200096
Observera att sista ansökningsdag har passerat.