Supportspecialist till E-pay, Cash Management & Payment Operations
Swedbank AB / Bankjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla bankjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Swedbank AB i Stockholm,
Sundbyberg,
Sollentuna,
Upplands Väsby,
Sigtuna eller i
hela Sverige Vill du vara med och supportera företagskunder med frågor om filbetalningar och andra betaningstjänster? Trivs du med att lösa problem, är tekniskt kunnig och intresserad av betalningar? Betalningsmarknaden genomgår just nu de största förändringarna någonsin sedan Bankgirot etablerades 1959. Låter detta spännande, så följ med oss på resan tillsammans med våra kunder!
Hos oss på Swedbank har du en möjlighet att:
• Arbeta med starkt fokus på kundvärde och effektiva lösningar utifrån behov från Swedbank och Sparbankernas företagskunder. För att kunna leverera kundvärde arbetar vi nära de förvaltande teamen, ERP-leverantörer och andra partners.
• I din roll som supportspecialist är ditt uppdrag att vägleda, ge support och arbeta med problemlösning till våra företagskunder, både i Swedbank och till Sparbankerna. Vi hanterar frågor via mail, telefon och internt ärendehanteringssystem.
• Supportera Swedbank & Sparbankernas företagskunder i förflyttning till nya produkter och tjänster med nya format och funktionaliteter.
• Utveckla specialistkompetens inom framtidens internationella standardiserade format ISO20022.
• Inrikta dig på ISO och filkommunikation, betaltjänster eller andra Cash management produkter som vi har ansvar för.
• Bidra till kundnöjdhet i den dagliga verksamheten, utveckla relationer både internt och med externa motparter.
• Delta i utvecklingsprojekt inom vårt ansvarsområde.
I denna roll behöver du:
• Vara analytisk och lösningsorienterad samtidigt som du är serviceinriktad, strukturerad och har god pedagogisk förmåga. Du kan hantera att arbeta i ett högt tempo.
• I rollen förväntas du arbeta med förbättringsarbete och vara delaktig i att utveckla både befintliga och nya tjänster, samt gemensamt bidra till teamets utveckling och måluppfyllnad.
• Produktkunskap inom Cash Management och betaltjänster samt erfarenhet av filformatet ISO20022 är meriterande.
• Rollen kräver att du har lätt för att lära dig nytt och att du kan uttrycka dig väl i tal och i skrift, både på svenska och engelska.
• Du kanske tidigare har arbetat i banken som Kundstöd Företag, inom Digitala supporten eller Affärssupport, Kundcenter Företag eller Förvaltning/utveckling av stordatorsystem.
Detta erbjuder vi dig som börjar arbeta hos oss:
• En öppen, enkel och omtänksam kultur
• Möjlighet att skapa den bästa upplevelsen för våra kunder
• En internationell, hållbar och inkluderande arbetsmiljö
• Utvecklingsmöjligheter och avancemang i din karriär
• Flexibla arbetsmöjligheter
• Tillgång till koncernens prestationsprogram, pensionsplan, gruppförsäkring och andra förmåner (
https://www.swedbank.com/sv/jobba-hos-oss/ersattning-och-formaner.html)Bli en del av vårt team och...
• .bidra till att skapa positiva kundupplevelser! Technical Competence Center är en öppen och positiv grupp med högt i tak. Tillsammans supporterar vi Swedbanks och Sparbankernas företagskunder inom betaltjänstområdet. Gruppens styrka är bredden hos individerna som bidrar med olika kompetenser och erfarenheter. Interagerandet mellan olika funktioner inom teamet och samverkan med andra team, leder till en hög lösningsgrad och som ofta leder till problemlösning även utanför vårt ansvarsområde. Framgången för teamet bygger på gott samarbete och ett driv att ständigt utveckla oss själva, vårt arbetssätt och den dagliga verksamheten. Våra värderingar öppen, enkel och omtänksam är viktiga för oss och ska vara vägledande i vårt dagliga arbete". Anna Rostock, din framtida chef
Vi ser fram emot din ansökan senast den 2024-01-31.
Arbetsplats: Sundbyberg
Publiceringsdatum2024-01-19KontaktRekryterande chef: Anna Rostock
SACO: Henrik
Joelsson
Finansförbundet: Kristine
Nordin (
kristine.nordin@swedbank.se)
Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar din ansökan så snart som möjligt.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och
undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra
rekryteringstjänster.
Swedbank är en inkluderande arbetsgivare och diskriminerar ingen utifrån kön, ålder, sexuell läggning eller sexuell identitet, etnicitet, religion eller funktionsnedsättning - alla är välkomna.
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Swedbank AB (org.nr 502017-7753)
Arbetsplats Swedbank Sweden
Jobbnummer 8406707
Observera att sista ansökningsdag har passerat.