Supportspecialist till Customer Support, Scania IT
Scania IT / Supportteknikerjobb / Södertälje
2016-10-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supportspecialist till Customer Support, Scania IT" (publicerad 2016-12-02) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Scania IT i Södertälje,
Oskarshamn eller i
hela Sverige Scania IT servar Scaniakoncernen med systemutveckling, IT-drift och infrastruktur. Vårt uppdrag är att förse Scanias globala affärsverksamhet med innovativa och robusta IT-lösningar. Scania IT har ca 900 anställda och finns representerat i Sverige, Holland, Frankrike, Belgien, Latinamerika och Indien.
Till gruppen Customer Support söker vi nu en Supportspecialist. Gruppen tillhör sektionen Service Desk som består av ca 60 anställda och konsulter som jobbar med den dagliga supporten av Scanias IT-produkter och tillhörande tjänster som levereras till Scanias olika verksamheter.
Dina arbetsuppgifter
Du tillhandahåller en global teknisk "First line-support" där telefoni, mail och fjärrstyrning utgör dina främsta verktyg. Vidare innefattar tjänsten deltagande i förbättringsarbete där du förväntas ta eget ansvar i att förbättra och utveckla såväl ditt som gruppens arbete.
Då Scania IT Customer Support har öppet mellan 06:00 - 24:00 sker arbetet schemalagt.
Din profil
Vi söker dig som har:
• Arbetat i en liknade roll under några år och som har en bra grundutbildning inom IT
• Goda kunskaper i operativsystemen Windows XP, VISTA och Windows 7
• Bred kunskap inom Microsofts produktfamilj och inte minst MS Office och Outlook
• Analytisk förmåga, kan se sammanhang på en övergripande nivå men ibland också djupdyka för att lösa mer tekniska problem
• God svenska och engelska i tal och skrift
• Ytterligare språkkunskaper i norska, danska, finska, portugisiska, franska eller holländska är särskilt meriterande.
• Erfarenhet av Scanias produktionslinje är också meriterande
Som person är du serviceinriktad, brinner för att hjälpa andra människor och har lätt för att sätta dig in i nya problem. För att vi ska trivas tillsammans tror vi att du också är en utåtriktad och positiv person som uppskattar värdet av ett gott samarbete.
Vi erbjuder
Som anställd på Scania erbjuder vi förutom karriär- och utvecklingsmöjligheter andra förmåner som exempelvis personalbil, resultatbonus, tjänstepension, flexibel arbetstid, lunch till reducerat pris och mycket mer. Bor du i Stockholm erbjuder vi direktbuss mellan Stockholm och Södertälje med Scania Jobexpress.
Ytterligare information
Kontakta Mikael Tammi (Rekryteringscenter), 08-553 711 74 eller Roger Callin (Gruppchef Customer Support), 08-553 700 06.
Jobb Id: 20163905
Publiceringsdatum2016-10-28Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-11-14
FöretagScania IT
AdressScania IT
15127 SÖDERTÄLJE
KontorsadressNyköpingsvägen 41
Jobbnummer 3137719
Observera att sista ansökningsdag har passerat.