Supportspecialist till Billerud
DC Talents AB / Supportteknikerjobb / Norrköping
2024-12-20
Visa alla supportteknikerjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos DC Talents AB i Norrköping,
Finspång,
Linköping,
Nyköping,
Västerås eller i
hela Sverige OM FÖRETAGET
Billerud är ett världsledande företag inom förnybara pappers- och förpackningsmaterial. De prioriterar hållbarhet på alla nivåer för att skapa en hållbar framtid - från produkter till människor.
Har du ett stort intresse för att lösa problem, är tekniskt kunnig och gillar att ge förstklassig service? Vi på DC Talents/Digitalcap hjälper nu vår kund Billerud i Skärblacka som söker en Supportspecialist till sin IT servicedesk, där du blir en viktig del av ett team som hjälper användarna med IT-relaterade frågor via telefon, e-post, chatt och företagets ITSM-verktyg.
Tjänsten är på heltid med start i början av 2025. Du blir anställd som konsult på Digitalcap och uthyrd till Billerud.
OM ROLLEN
Billeruds servicedesk är en global supportfunktion som hanterar den första kontakten för alla IT-ärenden. I rollen ligger stort fokus på att snabbt och smidigt hjälpa Billeruds användare och leverera service av högsta kvalitet. Som en del av teamet blir du den första kontakten för användarna och en representant för hela Billeruds IT-support.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Ge snabb och professionell support i första och andra linjen till användare via telefon, e-post, självserviceverktyg och chatt.
Hantera och lösa användarproblem samt besvara frågor proaktivt med hjälp av ITSM-verktyget Bridge.
Dokumentera ärenden och vidtagna åtgärder i interna system.
Samverka med andra avdelningar för att säkerställa att användarärenden löses snabbt och korrekt.
DIN PROFIL
Vi söker dig som har erfarenhet av att jobba inom kundservice eller servicedesk. Det är meriterande om du har en teknisk utbildning på gymnasial nivå, samt om du har tidigare erfarenhet av att arbete med Telavox softphone eller programvaror för pappersproduktion. Vidare tror vi att du har ett tekniskt intresse och lätt för att sätta dig in i nya system och verktyg. Slutligen är det krav att du kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift.
I denna rekryteringsprocess lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi tror att du är en lagspelare som trivs i att jobba i ett team där ni stöttar varandra. För att lyckas i rollen är du en person som trivs i ett högt tempo där du arbetar med varierade uppgifter. Dessutom ser vi gärna att du har en nyfiken och positiv inställning samt en fallenhet för tekniska frågor.
ANSÖKAN & KONTAKT
I denna rekryteringsprocess arbetar vi med ett löpande urval. I och med det ser vi gärna att du kommer in med din ansökan snarast, men senast 22/1. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Din ansökan bestående av CV och personligt brev skickas till
jobb@dctalents.se.
OM DC TALENTS
DC Talents är ett specialistbolag inom bemanning, rekrytering och hyrrekrytering. Vi är nischade inom den juniora tjänstemannasektorn och vårt fokus ligger på mjuka värden där kandidaternas personlighet, driv och kulturella matchning premieras i lika stor utsträckning som de traditionella hårda kraven.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-01-22
E-post:
jobb@dctalents.se Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Ansökan supportspecialist".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare DC Talents AB (org.nr 559473-0599)
617 30 SKÄRBLACKA
Arbetsplats Billerud
Jobbnummer 9074860