Supportspecialist med vassa bokslutskunskaper

Hogia Service AB / Redovisningsekonomjobb / Stenungsund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stenungsund, Orust, Lilla Edet, Tjörn, Kungälv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hogia Service AB i Stenungsund, Stockholm eller i hela Sverige

I Hogia Performance Management AB finns Verksamhetsområde (VO) Spets, som är den del av Hogia som fokuserar på finansiell rapportering.

Inom VO Spets utvecklar, säljer, driftsätter och supporterar vi systemstöd för Bokslut, Skatt, Koncernredovisning och Controllerverktyg som Kvalitetsanalys och Beslutsstöd. Vårt uppdrag är att hjälpa våra företagskunder att arbeta effektivare med sin finansiella rapportering, framförallt på årsbasis.

Om tjänsten
Vi söker nu en medarbetare till en varierande tjänst inom vår kundsupport. Arbetsuppgifterna i kundsupporten innebär att besvara kvalificerade frågor från våra kunder via mail och telefon. Frågorna rör våra ekonomiprodukter: bokslut, koncernredovisning, skatt, kvalitetsanalys och beslutsstöd. På sikt finns det även möjlighet att lära sig utföra enklare konsultationer i programmen. De flesta kundkontakterna du har är med ekonomichefer, CFO's och koncerncontrollers. Våra kunder är kompetenta användare som ställer höga krav på vår support. Du kommer också arbeta med kundvårdsaktiviteter tillsammans med vår kundchef och i en förlängning även vara delaktig och stötta våra säljare med att besvara frågor rörande våra produkter i mötet med nya kunder.

Supporten är vår verksamhets hjärta och som supportmedarbetare är du våra kunders primära kontakt och det är därför viktigt att känna ansvar för att denna kontakt blir professionell och att kunden blir korrekt bemött. Det är ett omväxlande arbete som ställer krav på flexibilitet och problemlösningsförmåga. Du utmanas varje dag och vi arbetar kontinuerligt med kompetensutveckling inom både våra produkter och regelverk.

Är du vår nya kollega?
Vi söker dig som har arbetat flera år med löpande redovisning, bokslut och årsredovisning - gärna på byrå eller på en ekonomiavdelning. Har du dessutom erfarenhet av koncernredovisning är det ett stort plus. Har du arbetat i Hogias produkter så är du en självklar kandidat till tjänsten men detta är inget krav. Vi ser att du som person är professionell i din kommunikation, har en god pedagogisk förmåga och är bra på att samarbeta, både med kunder och kollegor. För att trivas i rollen tror vi att du är en problemlösare som trivs med mycket kundkontakt och gillar att ta eget ansvar.

Det kommer att finnas stora möjligheter att anpassa rollen efter dina intressen och även chans till att utvecklas och på sikt få ta mera ansvar.

Vi intervjuar löpande så tveka inte med att skicka in din ansökan! Varmt välkommen att kontakta oss om du har frågor.

Att arbeta hos oss

Tanken om långsiktighet färgar allt vi gör, utvecklingen av våra produkter och relationen till våra medarbetare och kunder. Vi skapar kvalitet genom all vår samlade kunskap kombinerat med nyskapande och smarta idéer. Vi har ett vägledande förhållningssätt och delar gärna med oss av kunskap och inspiration till alla som har nytta av den. Vi är personliga och äkta och vill göra gott för såväl våra kunder som vår omgivning.

Vi är många små bolag i samverkan vilket möjliggör för många medarbetare att ta ansvar och få utvecklas mellan olika roller och olika bolag. Din utveckling är viktig för oss och vi arbetar löpande med kompetensutveckling. Hälften män och hälften kvinnor har vi varit sedan starten 1980 - det är självklart för oss, och har varit en bidragande faktor till att vi idag har en så stabil grund att stå på.

"I hälsans tecken" är Hogias egen hälsosatsning och vi arbetar aktivt och långsiktigt för att vara en hållbar arbetsgivare. Yoga, löpargrupper, styrketräning, massage och körsång är exempel på aktiviteter som du som medarbetare kan ta del av. Placeringen av vårt huvudkontor, precis på strandkanten, erbjuder en vacker arbetsmiljö och lockar även till andra utomhusaktiviteter såsom cykling, promenader och bad. Som ett led i vårt hälsofrämjande arbete så har vi valt att vara en rökfri arbetsplats och vi arbetar även med andra förebyggande insatser kring hälsa och arbetsmiljö.

Om Hogia-gruppen

Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre bokföringsprogram för enmansföretaget till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 700 medarbetare. Mer information om Hogia finns på www.hogia.se.

Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: Enlig överenskommelse Tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2020-09-28

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-10-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Hogia Service AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/28".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Hogia Service AB (org.nr 556415-4176)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Hogia Performance Management

Jobbnummer
5377265

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hogia Service AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hogia Service AB: