Supportspecialist inköps- och fakturasystem

Region Örebro län / Administratörsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Örebro län i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige

Regionservice arbetar med service till Region Örebro läns verksamheter. Hos oss finns många olika arbetsuppgifter och yrken inom områden som administration, fastigheter, IT, medicinsk teknik, kundtjänst, kost, städ, transport och logistik. Regionservice präglas av stort engagemang för service, samverkan och utveckling av arbetsmetoder. Våra 850 medarbetare är vår främsta tillgång för att göra ett gott arbete med kunden i fokus.

I Regionservice Servicecenter har vi samlat support, felanmälningar och beställningar i en gemensam organisation som består av gruppen Första linjen och eTjänstekort samt gruppen IT- och systemsupport. Servicecenter har ungefär 40 medarbetare och ger stöd inom flera olika områden som till exempel IT, telefoni, eTjänstekort och programsupport av både vård- och administrativa system. Våra kunder är främst Regionens interna användare.

Som medarbetare i gruppen IT- och systemsupport med inriktning mot inköps- och fakturasystem kommer du att ha en viktig roll i mötet med våra kunder både via telefon och när kunder besöker Servicecenter.


Publiceringsdatum
2017-01-10

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta i ett team som hanterar systemsupport i den andra linjen och tillsammans med dina kollegor ser du till att supporten fungerar på ett optimalt sätt. Det innebär att du kommer att arbeta såväl individuellt som i grupp. Den huvudsakliga inriktningen för tjänsten är support för Regionens inköps- och fakturasystem (IoF) men support för andra system kommer också bli aktuellt. Arbetet innebär i första hand att hjälpa våra kunder via telefon men kan även innefatta att ge support till besökare till Servicecentret.

I ditt arbete kommer bland annat följande att ingå:

• Ta emot felanmälningar, beställningar och förfrågningar i huvudsak rörande systemet IoF men även andra system som Servicecentret hanterar.
• Analysera de frågeställningar som inkommer, lösa dem alternativt eskalera vidare till tredje linjens support, eller till annan utförande enhet.
• Samarbeta med dina kollegor för att lösa inkomna ärenden. Dokumentera och följa upp och återkoppla.
• Tillsammans med övriga medarbetare, gruppchefer samt avdelningschef arbeta med att ständigt utveckla och förbättra verksamheten.


Kvalifikationer
Du ska ha lägst gymnasial utbildning där inriktning mot ekonomi är meriterande. Det är en fördel om du har erfarenhet av att arbeta i ekonomi- och/eller fakturasystem och har ekonomisk kännedom. Eftersom support kring andra system även kommer bli aktuellt är det meriterande med kunskaper kring andra system och områden som Servicecentret ger support på. I det innefattas inpasserings-, löneadministrations-, vård-, avvikelse- eller identitetshanteringssystem.

Då stor del av arbetet innebär att ge support via telefon bör du ha vana från denna typ av support och ha en god pedagogisk förmåga. Du trivs med kundkontakter, är serviceinriktad och kan ge ett professionellt bemötande till våra användare.

Vi fäster stor vikt vid din sociala kompetens, din samarbetsförmåga och din förmåga att även arbeta självständigt. Du ska också kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Vi ser gärna att du är driven och har viljan att utveckla både dig själv och tar initiativ i interna förbättringsarbeten. Du är intresserad av utveckling, följer trender och håller dig uppdaterad inom dina kunskapsområden.

Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.

Varaktighet, arbetstid
Heltid, vikariat 11 månader. Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-22
Ange följande referens när du ansöker: Rs:2017:3
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Christiansen, Martin 019-6026090

Företag
Region Örebro län

Adress
Region Örebro län
Box 1613
70116 Örebro

Kontorsadress
Se hemsida

Jobbnummer
3253980

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Örebro län

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Örebro län: