Supportspecialist

Regionkansliet, VGR IT, Service Center, Service Desk / Supportteknikerjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Regionkansliet, VGR IT, Service Center, Service Desk i Mölndal

Västra Götalandsregionen

Publiceringsdatum
2013-11-06

Beskrivning
Service Center, som är en av enheterna inom VGR IT, har cirka 200 medarbetare och karaktäriseras av närhet till Västra Götalandsregionens olika verksamheter. Enheten organiseras inom de geografiska områdena Fyrbodal, Göteborgsregionen, Sjuhärad och Skaraborg. Uppdraget är att vara IT-användarnas enda kontaktväg till VGR IT avseende support och med hög servicenivå klara både första och andra linjens support.

Dina arbetsuppgifter
• Ta emot, registrera och avsluta ärenden.
• Lösa problemställningar enligt beslutad arbetsrutin.
• Vid behov eskalera problem till annan kompetens inom VGR IT.
• Hantera behörigheter enligt beslutad arbetsrutin.

Kvalifikationer
Du ska ha god erfarenhet av att ge teknisk support i större nätverk. Din tekniska kompetens ska innefatta PC, telefoni, skrivare, nätverk och serverutrustning. Du ska vara ansvarstagande, engagerad, noggrann, flexibel och serviceinriktad. Du trivs med att ha kundkontakter och agerar professionellt i alla situationer. Du kan arbeta både självständigt och tillsammans med dina arbetskamrater för att lösa de problem som dyker upp. Du har förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.

Meriterande är om du har erfarenhet av och kompetens inom Microsoft Exchange, Outlook, Lync samt något ärendehanteringssystem. Det är även meriterande om du har kännedom om sjukvårdsorganisationen och erfarenhet av och kompetens inom system som är regiongemensamma för Västra götalandsregionen. Det är även meriterande om du har erfarenhet från liknande arbete. Meriterande är även erfarenhet från andra serviceyrken.

Dina personliga egenskaper
Det är viktigt för oss att du har en helhetssyn samt att du står bakom och kan arbeta utifrån vår värdegrund: Professionalism, Engagemang och Serviceanda.

Anställningsvillkor
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, där våra medarbetares olikheter berikar och utvecklar verksamheten.

Arbetstider och omfattning
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-11-20
Ange följande referens när du ansöker: 2013/3925
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sektionschef - Erik Westlund 076-560 88 28
Teamledare - Marie Hedberg 076 - 8150315

Facklig kontakt
Erik Hiller, Vision 070-587 27 29
Stig Holmlund, Jusek 070-951 23 45
Iowan Hedendahl, Sveriges ingenjörer 070-880 74 90

Företag
Regionkansliet, VGR IT, Service Center, Service Desk

Adress
Regionkansliet, VGR IT, Service Center, Service Desk
Diariet, Regionens Hus
54287 Mariestad

Jobbnummer
1695653

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Regionkansliet, VGR IT, Service Center, Service Desk

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Regionkansliet, VGR IT, Service Center, Service Desk: