Supportspecialist
Regionkansliet, VGR IT, Service Center, Göteborg Service Desk / Supportteknikerjobb / Mölndal
2013-04-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supportspecialist" (publicerad 2014-10-29) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Mölndal,
Göteborg,
Partille,
Härryda,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Regionkansliet, VGR IT, Service Center, Göteborg Service Desk i Mölndal Västra Götalandsregionen
Regionkansliet innehåller Västra Götalandsregionens ledningsfunktioner och är ett stöd till den politiska organisationen. Kansliet hanterar frågor om hälso- och sjukvård, ekonomi, personal, IT, säkerhet, information, juridik och kommunikation. Kansliets uppdrag är av regionövergripande och strategisk karaktär med inriktning på finansiär och ägarperspektiven.
Publiceringsdatum2013-04-25BeskrivningService Center, som är en av enheterna inom VGR IT, har cirka 190 medarbetare och karaktäriseras av närhet till Västra Götalandsregionens olika verksamheter. Enheten organiseras inom de geografiska områdena Fyrbodal, Göteborgsregionen, Sjuhärad och Skaraborg.
Uppdraget är att vara IT-användarnas enda kontaktväg till VGR IT avseende support och med hög servicenivå klara både första och andra linjens support.
Arbetsbetsbeskrivning
• Ta emot, registrera och avsluta ärenden.
• Lösa problemställningar enligt beslutad arbetsrutin.
• Vid behov eskalera problem till annan kompetens inom VGR IT.
• Hantera behörigheter enligt beslutad arbetsrutin.
KvalifikationerDu ska ha god erfarenhet av att ge teknisk support i större nätverk. Din tekniska kompetens ska innefatta PC, telefoni, skrivare, nätverk och serverutrustning. Du ska vara en serviceinriktad problemlösare, god lyssnare, flexibel och tycka att det är roligt med kundkontakter. Viktigt är att du har förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.
Meriterande är om du har god kännedom om sjukvårdsorganisationen och erfarenhet av och kompetens inom system som är regiongemensamma för Västra Götalandsregionen samt tidigare erfarenhet av liknande arbete. Meriterande är även erfarenhet inom serviceyrken.
Övrig informationVi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, där våra medarbetares olikheter berikar och utvecklar verksamheten. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Läs om våra gemensamma värderingar och Personalvision 2021 på
http://www.vgregion.se/PV2021Så ansöker duVästra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal
Arbetstider och omfattning100%. Tillträde: Sarast eller enligt överenskommelse visstidsanställning till 2013-12-31
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-05-09
Ange följande referens när du ansöker: 2013/1774
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktErik Westlund, sektionschef 076-560 88 28
Marie Hedberg, teamledare 076 - 81 50 315
Facklig kontaktErik Hiller, Vision 0705-87 27 29
Stig Holmlund, Jusek 0709-51 23 45
Iowan Hedendehl 0708-80 74 90
FöretagRegionkansliet, VGR IT, Service Center, Göteborg Service Desk
AdressRegionkansliet, VGR IT, Service Center, Göteborg Service Desk
Diariet, Regionens Hus
54287 Mariestad
Jobbnummer 1533953
Observera att sista ansökningsdag har passerat.