Supportspecialist
Regionservice / Supportteknikerjobb / Vänersborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Vänersborg,
Trollhättan,
Essunga,
Grästorp,
Uddevalla eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Regionservice i Vänersborg,
Uddevalla,
Alingsås,
Göteborg,
Borås eller i
hela Sverige Regionservice, VGR IT
Västra Götalandsregionen är en politiskt styrd organisation vars främsta uppgift är att ansvara för att de 1,5 miljoner invånarna har tillgång till en god hälso- och sjukvård. Regionen har också uppdraget att svara för utvecklingsfrågor. Verksamheten bedrivs över hela regionen och totalt finns ca 50 000 anställda vilket gör att Västra Götalandsregionen är en av de största arbetsgivarna i Sverige.
VGR IT är Västra Götalandsregionens gemensamma IT-organisation och ska med kund och patient i fokus leverera samordnade och effektiva IT-tjänster som tillför nytta till verksamheterna. Våra kunder finns bl.a. inom regionens sjukvårdsförvaltningar, Primärvården, Tandvården samt övriga förvaltningar och staber. VGR IT har ca 450 anställda. Enheten Service Center har ca 200 medarbetare, karaktäriseras av närhet till VGR?s olika verksamheter och organiseras i sex geografiska enheter med Service Desk för IT, Telefoni, Kontoadministration, Beställningsfunktion, Applikationssupport, PC- och Telefonisupport. Uppgiften är att vara IT-användarnas enda kontaktväg till VGR IT, avseende support och med hög servicenivå klara både first line och second line support.
Publiceringsdatum2010-01-20Dina arbetsuppgifter• Ta emot felanmälningar och beställningar och registrera dessa i ärendehanteringssystemet.
• Lösa problemställningar och hantera beställningar enligt beslutad arbetsrutin.
• Vid behov eskalera problem till annan kompetens inom VGR IT eller extern leverantör.
• Avsluta ärenden i ärendehanteringssystemet
KvalifikationerDu skall ha god erfarenhet av att ge teknisk support via telefon. Då arbetsuppgifterna riktar sig mot support av både telefoni, dess tjänster och produkter men även datorer med dess kringutrustning så bör du ha kompetens inom områden som Vision 80/20, Solidus VIP 2000, EMG, IP-telefoni och dect-telefoni samt även god kunskap om datorer, skrivare, Windows, AD och viss kunskap om nätverk. Du skall vara en serviceinriktad problemlösare, god lyssnare, stresstålig samt tycka det är roligt att tillsammans med kund och kollegor hitta lösningar på problem. Viktigt är att du har förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Det är meriterande om du har god kännedom om sjukvårdsorganisationen och du skall ha tidigare erfarenhet av telefonsupport.
Upplysningar
Sektionschef Service Center Fyrbodal, Maria Cullberg 010-4737330 eller 0736-601 535.
Facklig företrädare
SKTF Erik Hiller 0705-872 729. JUSEK Stig Holmlund 0709-512 345. Sveriges Ingenjörer Iowan Hedendahl 0708-807 490.
Övrig informationVi eftersträvar en arbetsplats som speglar samhällets mångfald. Vår ambition är att vara en attraktiv arbetsplats som värnar om medarbetarnas balans mellan arbete, familj och fritid.
Arbetstider och omfattningTillsvidare. Heltid. Tillträde enligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-02-03
Vi ser helst att Du ansöker med vårt digitala ansökningsformulär. Gå in på vår hemsida
www.vgregion.se/jobb och ansök via länken längst ner i annonsen.
Du kan också skicka din ansökan till:
Västra Götalandsregionen, Regionens Hus, Diariet, 542 87 Mariestad
Välkommen med ditt CV samt personligt brev. Betyg och intyg medtages vid eventuell intervju eller efter anmodan.
Ange följande referens när du ansöker: SN 130-2010-af
KontaktFöretagRegionservice
AdressRegionservice
Jobbnummer 569962
Observera att sista ansökningsdag har passerat.