Supportspecialist

Regionservice / Supportteknikerjobb / Vänersborg
2009-11-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supportspecialist" (publicerad 2010-01-20) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Vänersborg, Trollhättan, Essunga, Grästorp, Uddevalla eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Regionservice i Vänersborg, Uddevalla, Alingsås, Göteborg, Borås eller i hela Sverige

Regionservice, VGR IT, Service Center
Västra Götalandsregionen är en politiskt styrd organisation vars främsta uppgift är att ansvara för att de 1,5 miljoner invånarna har tillgång till en god hälso- och sjukvård. Regionen har också uppdraget att svara för utvecklingsfrågor. Verksamheten bedrivs över hela regionen och totalt finns ca 50 000 anställda, vilket gör att Västra Götalandsregionen är en av de största arbetsgivarna i Sverige.
VGR IT är Västra Götalands gemensamma enhet för IT och Telefoni. VGR IT har uppdrag inom samtliga områden och sjukhus i Västra Götalandsregionen. Enheten Service Center, har ca 200 medarbetare och karaktäriseras av närhet till VGR?s olika verksamheter och organiseras i sex geografiska enheter med Service Desk för IT, Telefoni, Kontoadministration, Beställningsfunktion, Applikationssupport, PC- och Telefonisupport. Uppgiften är att vara IT-användarnas enda kontaktväg till VGR IT, avseende support och med hög servicenivå klara både ?first line? och ?second line? support.

Publiceringsdatum
2009-11-04

Dina arbetsuppgifter
• Ta emot felanmälningar och beställningar och registrera dessa i ärendehanteringssystemet.
• Lösa problemställningar och hantera beställningar enligt beslutad arbetsrutin.
• Vid behov eskalera problem till annan kompetens inom VGR IT eller extern leverantör.
• Avsluta ärenden i ärendehanteringssystemet

Kvalifikationer
Du skall ha god erfarenhet av att ge teknisk support. Då arbetsuppgifterna riktar sig mot support av telefonirelaterade ärenden behöver du ha kompetens inom områden som Vision 80/20, Solidus VIP 2000, EMG, IP-telefoni och dect-telefoni. Du skall vara en serviceinriktad problemlösare, god lyssnare, stresstålig samt tycka det är roligt att tillsammans med kund och kollegor hitta lösningar på problem. Viktigt är att du har förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Meriterande är även om du har god kännedom om sjukvårdsorganisationen och du skall ha tidigare erfarenhet av telefonsupport.
Upplysningar
Sektionschef - Maria Cullberg 010-4737330, 0736-601535
Facklig företrädare
SKTF - Ann Fong 033 616 46 37 mobil 0736 254 637. Ingenjörsförbundet - Iowan Hedendahl tfn 031 343 66 75, mobil 0708 807 490. JUSEK - Wolfgang Kegel tfn 0521 275 302, mobil
0708 675 302

Övrig information
Vi strävar efter en arbetsplats som speglar samhällets mångfald. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare. Heltid. Tillträde enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2009-11-18
Du ansöker med våra digitala ansökningsformulär genom att klicka på länken nämnd här nedan, eller på vår hemsida www.intra.vgregion.se. Klicka sedan vidare till Tjänster och Lediga Platser.
Betyg och intyg tas med vid eventuell anställningsintervju.
Ange följande referens när du ansöker: SN 418-2009-af

Kontakt
Företag
Regionservice

Adress
Regionservice

Jobbnummer
531448

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Regionservice

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Regionservice: