Supportspecialist
Aktiebolaget Skf / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Aktiebolaget Skf i Göteborg,
Borås,
Tranemo,
Ulricehamn,
Gislaved eller i
hela Sverige Som Supportspecialist kliver du in på en snabbrörlig plan där du blir en nyckelspelare från dag ett där fokuset är samspelet mellan användarna, IT-processer och IT-applikationer.
Vi letar nu efter en handlingskraftig talang till vårt ambitiösa internationella team, för närvarande är vi ca 10 kollegor baserade i Göteborg som arbetar globalt. Vi söker dig som har både mod och förmåga att sätta dig in i komplexa situationer, se sammanhang och initiera action därefter. Du vet att ingen sitter på alla svar, men däremot är du en mästare på att ställa rätt frågor och även styra våra IT-leverantörer.
Med din framåtanda och aptit för att driva IT lösningar framåt briljerar du i en föränderlig och snabbfotad IT-miljö och har inga problem att kavla upp ärmarna när det behövs. Dina tidigare uppdrag har format dig till en självgående, kommunikativ, nyfiken och strukturerad eldsjäl som aldrig ger upp.
SKF IT engagerar sig i både person- och kompetensutveckling hos individen och hos företaget i stort. Vi arbetar aktivt med att ha en mångfald bland våra teammedlemmar och uppskattar kreativt tänkande oavsett ålder, könstillhörighet eller kulturell bakgrund.
Det dagliga arbetet:
Rollen som supportspecialist innebär att du engagerar dig i de operativa behoven dagligen för att säkerställa en stabil och kvalitativ IT-leverans till verksamheten.
I rollen ingår att:
• Leverera professionell support till nyckelanvändare runt om i världen
• Lösa rapporterade incidenter, eller eskalera vidare till korrekt supportteam vid behov, men hela tiden äga problemet och driva ärendet tills det är löst
• Stödja processflöden via integrerade applikationer och kunna ta både mikro och makroperspektiv i ett processflöde
• Delta i utvecklingsprojekt, utrullning och implementation av nya applikationer
• Arbeta proaktivt för att utveckla ditt supportområde genom att sätta verksamhetens behov i främsta fokus
• Leda incidenthanteringsprocessen och koordinera mellan flera olika team och IT leverantörer
• Vara ett kommunikativt geni och förstå att alla i verksamheten inte pratar "IT"
• Identifiera potentiella risker och förbättringsmöjligheter inom supportområdet
• Utveckla och dokumentera användarguider, FAQ och supportmaterial
• Delta i User Acceptance Test (UAT) vid behov
• Leda och delta i utbildningsaktiviteter, för att hjälpa slutanvändarna att göra rätt
• Förespråka SKF ITs värde för verksamheten
Vi ser att du har
• 3-5 års relevant arbetserfarenhet inom IT- eller teknisk support
• Relevant kunskap inom IT, universitets- eller högskoleexamen är fördelaktigt
• Vana att arbeta i ett multinationellt team och att kunna kommunicera på engelska obehindrat är självklart
• Erfarenhet av att styra och följa upp mot leverantörer är meriterande
• Vana av att arbeta som systemförvaltare eller systemadministratör
• Meriterande med erfarenhet eller kunskap inom Supply Chain.
• Det är meriterande att ha erfarenhet av att arbeta med, eller supporta HR-system
• Erfarenhet inom databashantering, data warehouse och systemintegrationer är mycket meriterande
Du kommer att trivas här om du:
Är nyfiken, driven och passionerad över att leverera den bästa lösningen till slutanvändaren. Du är serviceinriktad och har användarfokus, med hög integritet och förmåga att kommunicera både inom IT och ut till användare. Du är självgående och gillar att driva ditt supportområde framåt, med förmåga att kontinuerligt prioritera uppgifter, ibland under stressande omständigheter. Du vill axla en bred roll där du har möjlighet att växa på och med ett globalt bolag.
Ytterligare information
Placering: Göteborg. Lokalt kontrakt.
SKF IT ger strategisk IT-support till verksamheten genom att utveckla supportstrategier och säkerställa en stabil leverans inom applikationer och IT-verktyg. Vi finns i Amerika, Europa och Asien. Den regionala IT- och centrala serviceavdelningen inom SKF IT möjliggör för företaget att leverera till våra kunder. Just nu är SKF IT ett spännande ställe att vara på och mycket händer inom vår organisation. Vi är passionerade att leverera den bästa servicen till våra slutanvändare inom företaget, vi jobbar konstant mot att säkerställa leveransen av IT, optimera uppsatta lösningar och förbättra applikationssupporten. Vi jobbar mot att ge lösningar på incidenter, skapa träningsmaterial och användarträningar. Kort sagt vi ser till att allting inom IT skall fungera.
Du kommer att rapportera till APS Team Manager som sitter placerad i Göteborg.
För frågor gällande rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Patrik Schultzén, Recruitment Specialist på SKF Group Recruitment Center, på 031 337 12 70 eller
patrik.schultzen@skf.com.
Fackliga kontakter
Unionen - Jonny Hilbert +46 31 3372155
Akademikerföreningen - Anders Kempe +46 31 3373395
Ledarna - Angelica Lindström +46 31 3371842
Är du intresserad?
• och motsvarar profilen vi söker, är du välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev genom att klicka på Apply, senast den 17 mars 2019.
Publiceringsdatum2019-02-27Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAKTIEBOLAGET SKF
KontorsadressHORNSGATAN 1
Jobbnummer 4637491
Observera att sista ansökningsdag har passerat.