Supportspecialist - Dagtid

Västra Götalandsregionen / Supportteknikerjobb / Skövde
2022-09-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supportspecialist - Dagtid" (publicerad 2024-03-08) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Skövde, Tibro, Tidaholm, Götene, Skara eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Västra Götalandsregionen i Skövde, Tibro, Tidaholm, Götene, Skara eller i hela Sverige

Var med och gör skillnad för patienter, medarbetare, besökare och invånare varje dag.

Med ansvar för drift, support, förvaltning och utveckling av IT-stöden som används i VGR:s verksamheter är vi med och skapar förutsättningar för en fungerande vård. Nu söker vi dig som är Supportspecialist och som vill arbeta med IT-support där fokus ligger på Telefoni samt IT och att hjälpa människor. Ta chansen och sök dig till en av Sveriges största IT-organisationer.



Ditt uppdrag
I rollen som Supportspecialist arbetar du med att ta emot inkommande ärenden från VGR:s anställda som önskar hjälp i olika ärenden rörande telefoni och IT. Inkommande ärenden kommer framförallt via telefon men även via vårt ärendehanteringssystem. Du har inga merförsäljningskrav eller andra säljkrav utan de kraven vi har är att du ska ge bästa möjliga service till våra kunder. Vi kommer ge dig en gedigen introduktion och relevant utbildning som ger dig kunskap att lösa inkomna ärende på ett effektivt och professionellt sätt.

Arbetstiden är dagtid.



Hos oss får du möjligheten att utföra ett meningsfullt arbete för samhället där du med dina insatser bidrar till Västra Götalandsregionens vision "det goda livet", samtidigt som du får ett intressant arbetsinnehåll. Vi på koncernstab digitalisering, enhet Service Desk, kan ge dig en kreativ arbetsmiljö där vi hela tiden strävar emot att ligga i framkant vad gäller både teknik och kompetens. Detta innebär unika möjligheter att utvecklas vidare. Bland annat genom daglig kompetensöverföring mellan kollegor, fördjupande personligt anpassade utbildningar och aktivt deltagande i nya tekniska lösningar.

Hos oss blir en del av ett trivsamt team med en positiv laganda som vill ge support i världsklass till våra kunder. Du kommer få en engagerad och förstående chef, som engagerar sig i sina medarbetare och deras utveckling samt välbefinnande. https://www.vgregion.se/jobba-i-vgr/sa-ar-det-att-jobba-hos-oss/medarbetare-berattar/Jobba-med-IT/



Du bidrar med din kompetens
Du har relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet samt bör ha teknisk kompetens inom Cisco-växel, IP-telefoni, kö-hantering, smartphones, PC-kunskap samt erfarenhet av att ge support inom telefoni. Med erfarenhet från teknisk support är du en ansvarstagande lagspelare som engagerar dig i att hjälpa våra kunder och ge dem en positiv kundupplevelse. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och med lugn och trygg kommunikation hjälper du våra kunder på bästa sätt. Du är även en serviceinriktad problemlösare som gillar att lösa varierande tekniska utmaningar.

Meriterande är det om du har verksamhetskunskap inom hälso- och sjukvård eller erfarenhet av system som är regiongemensamma för Västra Götalandsregionen. Kunskaper inom LEAN och ITIL samt av att ge support i Office 365 är meriterande.

Vi ser gärna sökande ifrån vården.

Det är viktigt för oss att du har en helhetssyn samt att du står bakom och arbetar utifrån vår värdegrund:

- Tillsammans gör vi varandra framgångsrika.
- Vi lyssnar in. Vi lyssnar av.
- Feedback bidrar till vår utveckling.



Publiceringsdatum
2022-09-08

Övrig information
Som organisation eftersträvar vi jämlikhet där alla medarbetare ska ha lika möjligheter och rättigheter till att utvecklas, göra ett bra arbete och trivas på arbetsplatsen.

https://www.vgregion.se/jobba-i-vgr/dinaformaner/



Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.

Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion

Så ansöker du
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.

Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-09-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
VÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/6991".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Västra Götalandsregionen (org.nr 232100-0131)

Arbetsplats
Koncernkontoret, Koncernstab Digitalisering Service desk

Kontakt
Lise-Lott Antonsson
0761-285999

Jobbnummer
6961650

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Västra Götalandsregionen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Västra Götalandsregionen: