Supportsnille till vår kunds Business Support
Perido Skills AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido Skills AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Är du en teknikintresserad person med Cisco-kompetens som är ute efter nya utmaningar? Tycker du att det är roligt med support och kundkontakt, har goda kunskaper inom nätverk och felsökning och gillar att överträffa förväntningar när det kommer till att hjälpa människor? Är du dessutom kommunikativ, serviceinriktad och skulle trivas på en arbetsplats i framkant inom sin bransch? Då ska du läsa vidare!
Publiceringsdatum2015-01-09BeskrivningPerido söker en helpdeskmedarbetare till vår kunds Business support! Kunden är ett stort och välkänt telekomföretag med stark närvaro både i Sverige och internationellt. Denna tjänst är placerad strax norr om centrala Stockholm.
Arbetet utgår från företagets Business Support där personalen ständigt arbetar med att förbättra service och rutiner mot kund. Teamet arbetar med teknisk 1:st och 2:line support mot företagskunder och supporten rör framförallt felanmälningar, kontroll och analys av ärenden kring datanät- och SIP-telefonitjänster. Arbetet innebär mycket kundkontakt men även kontakt med andra avdelningar på företaget.
Du med god servicekänsla, problemlösningsförmåga och goda nätverkskunskaper kommer att trivas i detta uppdrag och vi tror att du som medarbetare gärna tar egna initiativ är flexibel och kommunikativ och du drivs av att hjälpa folk tillrätta. Vidare är du ansvarsfull och mån om att slutkund får bästa möjliga serviceupplevelse, återkoppling och lösning på sitt problem. Vi tror även att du har du ett stort allmänintresse för teknik och förståelse för telefoni och datanät. Låter detta som ett uppdrag för dig? Varmt välkommen med din ansökan!
Kravprofil för detta jobb• Minst gymnasial utbildning inom aktuellt område
• Någon erfarenhet av kundkontakt, gärna från helpdesk eller support
• Cisco kompetens, goda nätverkskunskaper och erfarenhet av routing, felsökning enligt OSI-modellen och SIP-telefoni
• Mycket god datorvana och förståelse för förkortningar och begrepp inom IT-världen
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska
Tjänstens omfattning och tillträdeHeltid, konsultuppdrag tillsvidare. Tillträde snarast
Så ansöker duSkicka din ansökan med bifogat CV via e-post till
rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnumret 11315MF i ärenderaden.
På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl (
fraga@perido.se ), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Referensnummer för detta jobb11315MF
Kontaktuppgifter för detta jobbE-post ansökan:
rekrytering@perido.seÖvriga frågor:
fraga@perido.seArbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duAnge följande referens när du ansöker: 11315MF
Ansökan kan skickas till e-postadress:
rekrytering@perido.seFöretagPerido Skills AB
AdressPerido Skills AB
Stora Nygatan 27
11127 STOCKHOLM
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-545 168 80
E-postadress:
rekrytering@perido.se Jobbnummer 2122026
Observera att sista ansökningsdag har passerat.