Supportperson till kanslistöd

Svenska kyrkan kansli / Supportteknikerjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Svenska kyrkan kansli i Uppsala, Lund eller i hela Sverige

Att arbeta inom Svenska kyrkan innebär en stor spännvidd; allt från teologi och rättvisefrågor till fastighets- och finansfrågor. Vi bedriver ett långsiktigt arbete, både nationellt och internationellt. Här får du chans att göra verklig skillnad och bidra till en hållbar samhällsutveckling med människovärdet i centrum.
Svenska kyrkan har idag ca 22 000 anställda, varav ca 550 hör till den nationella nivån - kyrkokansliet i Uppsala. Kyrkokansliets uppdrag är att ansvara för frågor som är gemensamma för hela Svenska kyrkan. Den nationella nivån är kyrkans röst utåt såväl i det svenska samhället som internationellt.

Kyrkokansliet i Uppsala, avdelningen för gemensamma funktioner  

Svenska kyrkan har ett antal stora administrativa IT stödsystem för sin verksamhet. Det är både stora registersystem och informationssystem med webbteknik. Systemen är gemensamma och används av anställda i församlingar och stift i hela Svenska kyrkan. Kanslistöd är en supportfunktion som via telefon och e-post ger stöd till alla användare av dessa administrativa IT system. Här arbetar idag 7 personer och nu behöver funktionen förstärkas med ytterligare en resurs. 

Publiceringsdatum
2016-09-23

Dina arbetsuppgifter
Du arbetar via telefon och e-post med att hjälpa användare av Svenska kyrkans gemensamma IT-system med första linjens support och handledning. Aktuella system kan vara kyrkobokföringssystemet, kollekt och betalsystemet och gemensam web/intranät etc. Varje ärende dokumenteras i vårt ärendehanteringssystem. 

I supportarbetet ingår felsökning, systemadministration, stöd i regeltolkning och viss rådgivning. Det kan också förekomma utbildning av användare. Vidare kan du komma att anlitas för att skriva lathundar och instruktioner för publicering på Svenska kyrkans intranät. 

Kvalifikationer
Du har lägst gymnasieutbildning. Vi ser gärna att du har kunskap om och arbetslivserfarenhet från olika administrativa system samt av telefonsupport eller arbete i någon servicedesk-funktion. 

Akademisk utbildning eller kunskap om Svenska kyrkans organisation är meriterande. Kunskap om ITIL är också meriterande. 

Du är en god pedagog med hög social kompetens, du är lyhörd, mycket serviceinriktad och har lätt för att kommunicera både i tal och skrift. Som person är du noggrann och strukturerad. Vi förutsätter att du delar Svenska kyrkans värderingar. 

Tillträde: Snarast 

Närmare upplysningar om tjänsten lämnas av: Enhetschef Kajsa Grip 018-16 98 06.

Fackliga företrädare är Ulrika Nordenman (VISION), Fredrik Nilsson Björner (Jusek) och Anders Hedman (KyrkA). Samtliga nås med fördel via mail.

Välkommen med din ansökan via knappen nedan senast den 16 oktober 2016. Märk handlingarna med ref.nr 16/53 GEF.

Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt mediasäljare undanbedes bestämt då vi hanterar rekryteringen själva.

Varaktighet, arbetstid
Heltid -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Svenska kyrkan kansli

Adress
Svenska kyrkan kansli
SYSSLOMANSGATAN 4
75310 Uppsala

Kontorsadress
SYSSLOMANSGATAN 4

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3064314

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Svenska kyrkan kansli

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Svenska kyrkan kansli: