Supportmedarbetare till Service desk

Vergic AB / Supportteknikerjobb / Malmö
2016-09-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supportmedarbetare till Service desk" (publicerad 2016-09-13) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vergic AB i Malmö

Vi söker en supportmedarbetare med teknisk inriktning till vår Service Desk. Är du serviceinriktad och har ett starkt kundfokus? Är du en kreativ problemlösare med god kommunikationsförmåga? Har du goda kunskaper inom IT, webbapplikationer och felsökning samt har enkelt att lära dig nya saker? ? Då kanske detta jobbet är något för dig?

Vergic erbjuder en unik, molnbaserad, webbapplikation som hjälper företag, organisationer och offentliga sektorn med att kommunicera med sina hemside-besökare i realtid, så att de kan erbjuda service som om det var ett möte i den verkliga världen.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
• Bedöma och ta reda på bakomliggande faktorer genom att ställa ?rätt frågor?, och sedan hantera ärendet enligt gällande rutiner. Detta görs antigen genom att ge kunden en lösning på ärendet direkt eller skicka det vidare till 3rd line support om ärendet är av mer komplex karaktär.
• Dokumentera ärendet på ett noggrant sätt i vårt ärendehanteringsssytem för enklare uppföljning och spårbarhet.
• Säkerställa att kunden får rätt information och återkoppling på att ärendet är mottaget, korrekt loggat och förstått. Samt att kommunicera tydligt till kunden så den vet att ärendet är omhädertaget på bästa möjliga sätt.
• Bidra internt med att höja kunskap och kompetens kring våra kunder och hur vi har löst ärenden samt att följa de processer som är relaterade till vår Service Desk.
• Stödja kunder och våra partners kring implementering och justering av olika kundanpassningar.

Vi vill att du ska ställa höga krav på dig själv, dina prestationer och dina resultat. Samtidigt erbjuder vi en fantastisk möjlighet inom ett spännande och växande företag. Hos oss kommer du att bli en del av ett företag som präglas av tillväxt, innovation och utveckling i en tydlig team-anda. Dina kollegor kommer att utmana dig och bidra till din personliga och professionella utveckling.

Tjänsten är baserad i Malmö. Du kommer att vara den första kontaktpunkten för alla våra supportsamtal och inkommande ärenden i vårt supportverktyg.

Krav på kompetens:
• Tidigare erfarenhet av att arbeta i en IT-helpdesk eller servicedesk miljön (> 2 år).
• Goda kunskaper inom IT, webb- och molnapplikationer.
• Praktisk erfarenhet av HTML / CSS / JavaScript är att föredra, ej obligatoriskt.
• Praktisk erfarenhet av Operations/drift av större IT-system, ej obligatoriskt.
• Förmågan att snabbt sätta dig in i nya problem för program och plattformar.
• Bra färdigheter i problemlösning för programvara.
• Kunskap om eller kvalificerad ITIL (Information Technology Infrastructure Library) best practice är en fördel.
• Erfarenhet och dokumenterad färdigheter inom kundservice är ett krav.

Publiceringsdatum
2016-09-07

Dina personliga egenskaper
• God kommunikationsförmåga ? muntlig och skriftlig ? både på svenska och engelska.
• Driven med förmåga att arbeta effektivt under press.
• Villig och öppen för samarbete över gränserna för att få arbete gjort och driva verksamheten framåt.
• Förmåga att lyssna och analysera kundens problem.
• Vara en positiv och ärlig lagspelare.

Frågor
Om du har några frågor, vänligen kontakta Anders Hellström på +46 760 143329 eller maila till jobs@vergic.com .

Denna rekrytering hanteras enbart av Vergic AB, och vi vill vänligt men bestämt avvisa alla samtal från rekryterings- och konsultföretag.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Ansökan kan skickas till e-postadress: jobs@vergic.com

Kontakt
Anders Hellström, Head of Development 0760143329 anders@vergic.com

Företag
VERGIC AB

Adress
VERGIC AB
Rörsjögatan 25
21137 MALMÖ

Kontorsadress
Rörsjögatan 25
MALMÖ

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 010-3300190

Jobbnummer
3034507

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vergic AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vergic AB: