Supportmedarbetare Sollentuna Servicedesk

Sollentuna Kommun / Supportteknikerjobb / Sollentuna
2021-09-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supportmedarbetare Sollentuna Servicedesk" (publicerad 2021-11-29) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sollentuna Kommun i Sollentuna, Järfälla, Sundbyberg, Stockholm, Södertälje eller i hela Sverige

Sollentuna är en växande kommun med siktet inställt på att bli Sveriges mest attraktiva kommun och Sollentuna är idag en av de främsta kommunerna i landet avseende skola och näringsliv.

Kulturen inom Sollentuna kommun beskrivs med våra tre kärnvärden; nytänkande, ansvarstagande och välkomnande.

Vi söker nu en serviceinriktad, driven och lösningsfokuserad supportmedarbetare till vår Servicedesk.

IT-enheten tillhandahåller IT-tjänster till kommunens alla verksamheter. Vi består av drygt 20 medarbetare och tillhör organisatoriskt kommunledningskontoret. För oss är det viktigt att vara en lärande organisation och vi tycker att arbetsglädje är en av de viktigaste delarna av arbetsmiljön.

Sollentuna Servicedesk är en del av IT-enheten och första instans i vår ärendehanteringskedja. Servicedesk supporterar våra användare inom it, telefoni och konferensteknik. Vi är en beställarorganisation och har kontakt med våra användare och leverantörer i telefon, personliga möten och via vårt ärendehanteringssystem.

Publiceringsdatum
2021-09-27

Dina arbetsuppgifter
Som supportmedarbetare i vår Servicedesk ansvarar du för att bemöta våra användare och hjälpa till att lösa IT-relaterade problem. Du blir länken mellan IT-leveransen och våra slutanvändare.

Du behöver kunna lyfta blicken, se på helheten, ifrågasätta och föreslå lösningar på problem.

Konkreta arbetsuppgifter som ingår:

- Hantera ärenden i telefon, ärendehanteringssystem och vid besök
- Analysera, kategorisera och prioritera inkomna ärenden
- Felsökning via remoteverktyg
- Arbete i vår besöksdesk
- Hantera beställningar och konfigurering av hårdvara och kringutrustning
- Prioritera och eskalera ärenden enligt uppsatta rutiner och processer
- Uppföljning och återkoppling av pågående ärenden

Förmågan att lyssna, vara flexibel och kommunicera på ett korrekt och sakligt sätt är viktiga egenskaper för att kunna ge våra användare bästa möjliga service.

Du är en person som kan fatta egna beslut och blir motiverad av att driva arbetet framåt. Du tar snabbt till dig ny information och är inte rädd för att ta egna initiativ när du ser att det behövs. För att nå resultat och driva frågor framåt ser vi att du har lätt för att samverka med kollegor och andra funktioner och upprätthålla goda relationer både intern och externt.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har minst 1 års erfarenhet av IT- och telefonsupport i en helpdesk eller liknande. Du har gymnasieutbildning, KY-nivå eller motsvarande, och goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.

För att lyckas i rollen som servicedeskagent hos oss behöver du också ha:

- Erfarenhet av teknisk felsökning
- God kompetens gällande Windows OS på klient- och servernivå, Apple iOS, Android, MS Office, Active Directory, nätverk samt remoteverktyg
- God kompetens gällande hårdvara såsom datorkomponenter, nätverkskomponenter, telefoner och kringutrustning

Det är meriterande om du dessutom har:

- Teknisk utbildning inom IT
- Erfarenhet av ITIL
- Erfarenhet av MIM
- Erfarenhet av MXONE
- Erfarenhet av MDM Tjänster (SNOW)
- G Suite och liknande molnsystem

Vi erbjuder
Vi erbjuder spännande och utvecklande arbetsuppgifter i en organisation med hög prioritet i kommunen!

För oss är det viktigt att våra medarbetare har ett hållbart arbetsliv och kan kombinera ett professionellt arbete med familj och fritid. Vi arbetar också för att alla medarbetare får utvecklas i sin roll och att kompetenser tas till vara. Vi tillämpar flextid, erbjuder kompetensutveckling, friskvårdsbidrag och semesterväxling.

Övrig information
Intervjuer sker fortlöpande under pågående rekrytering.

Välkommen med din ansökan!

Med engagemang växer vi tillsammans - vi skapar värde och gör Sollentuna lite bättre varje dag. Vi vill ge dig möjligheten att kunna påverka, utvecklas, växa i din yrkesroll och trivas med kollegor. Vi söker dig som är nytänkande, ansvarstagande och välkomnande. Jämlikhet och mångfald är viktigt för oss och vi behöver olika kompetenser i våra verksamheter. Välkommen till oss!

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: snarast Tillsvidareanställning

Ersättning
månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-10-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Sollentuna kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/382".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sollentuna kommun (org.nr 212000-0134)

Jobbnummer
5995788

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sollentuna Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sollentuna Kommun: