Supportmedarbetare IT

Sollentuna Kommun IT-enheten / Supportteknikerjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sollentuna Kommun IT-enheten i Sollentuna

Sollentuna är en kommun som växer och utvecklas. Vi blir cirka 1000 personer fler varje år och är nu över 72 000 invånare. Sollentuna kommun har cirka 2 700 kompetenta och engagerade medarbetare. Vi strävar alltid efter att ge våra invånare och företagare bästa möjliga service. Jämlikhet och mångfald är viktigt för oss och vi behöver olika kompetenser i våra verksamheter. Vi erbjuder intressanta och omväxlande jobb som ger dig stora möjligheter att utvecklas. Välkommen till oss!

I rollen som supportmedarbetare hos oss blir du en del av Sollentuna Kommuns Servicedesk. Servicedesken är placerad hos IT-enheten som består av 15 medarbetare. IT-enheten är en del av kommunledningskontorets administrativa avdelning som även omfattar kansli och arkiv, säkerhet, internservice och kontaktcenter.

Arbetsuppgifter Servicedesken är navet inom IT-verksamheten så mötet och bemötande av kommunens användare blir din viktigaste uppgift. Ärendena som hanteras av servicedesk är av varierande karaktär och kommer in via telefon, besök och via serviceportalen (webbformulär).

Supportmedarbetare på servicedesk kommer främst att arbeta med första linjens support för kommunens anställda. Arbetet innebär att ta emot ärenden, kategorisera, prioritera och överlämna till extern driftleverantör utifrån avtalad supportprocess och, när ärendet är löst återkoppla till slutanvändaren.

Erfarenhet/kompetens Du har erfarenhet av att arbeta i en supportorganisation, inom IT servicedesk och/eller kundservice. Du har även erfarenhet av att arbeta i ett ärendehanteringssystem.

Meriterande är kunskaper om olika operativsystem, nätverk, hårdvara. Kunskap om ITIL processer samt de vanligaste applikationerna, t.ex. MS Office, Google Apps, Adobe etc.

Personliga egenskaper Som person ska du ha viljan att leverera med hög kvalitet. Arbetet innebär mycket kontakt med andra inom och utanför organisationen och därför krävs att du är kommunikativ och lyhörd. Du har även ett pedagogiskt förhållningssätt, är proaktiv och har lätt för att samarbeta. Du gillar verkligen att ge service och får energi av att hjälpa andra.

Vi söker dej som är:

Självgående
Lösningsorienterad
Ansvarsvartagande
Strukturerad och tycker om ordning och reda
Teknikintresserad
Du uttrycker dig väl på svenska i både tal och skrift och eftersom engelska kan förekomma i arbetet med interna och externa leverantörer behöver du även ha goda kunskaper i engelska.

Varaktighet, arbetstid
heltid, tillsvidare tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-10-25

Ersättning
Vi tillämpar individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mahad Botan, Teamleader servicedesk 08-579 214 61

Företag
Sollentuna Kommun IT-enheten

Adress
Sollentuna Kommun IT-enheten
Allfarvägen 31
19186 Sollentuna

Kontorsadress
Turebergs Torg 1

Jobbnummer
4421892

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sollentuna Kommun IT-enheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sollentuna Kommun IT-enheten: