Supportmedarbetare hos Hogia Fastighetssystem
Hogia Service AB / Ekonomiassistentjobb / Stenungsund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stenungsund,
Orust,
Lilla Edet,
Tjörn,
Kungälv eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hogia Service AB i Stenungsund,
Stockholm eller i
hela Sverige Vill du arbeta med support av affärssystem för fastighetsbranschen?
Nu söker vi på Hogia Fastighetssystem en ny medarbetare till vår support.
Hogia Fastighetssystem AB ingår i Hogiagruppen och utvecklar, säljer och underhåller systemstöd för fastighetsbranschen. Vi tillhandahåller lösningar som kan göra vardagen enklare, mer effektiv och lönsam för både fastighetsägare och hyresgäster. Vi satsar stort på våra molnbaserade produkter och har som målsättning att bli den ledande helhetsleverantören på den svenska marknaden.
Om tjänsten
Som supportmedarbetare hos oss är du en nyckelspelare i vår supportorganisation. Du är pedagogisk och har lätt för att lära ut. Din huvudsakliga arbetsuppgift blir att ge support för Hogias molnprodukter inom lön- och ekonomisystem samt Hogias fastighetssystem. Du arbetar med djupare felsökningar, avstämningar och bokningar för våra kunder med telefon, mejl och webbuppkoppling som dina främsta arbetsredskap. Målet för vår supportorganisation är att utvecklas och bygga upp en expertis där kunden ska erbjudas en unik helhetslösning avseende support, utbildning, försäljning och konsultationer. På sikt kommer du även att hålla enklare konsultationer och utbildningar - med andra ord kommer det att finnas gott om möjlighet till kompetensutveckling för dig.
Vi söker dig som har erfarenhet av support, gärna med kunskaper inom ekonomi/lön eller fastighet. Har du arbetat med Hogias lön- och ekonomisystem är det meriterande. Du är målinriktad, serviceinriktad och lösningsorienterad.
Det är ett givande och roligt arbete. Vi hoppas att just du tycker att det låter spännande och vill bli en viktig del i vårt team.
Dina ansvarsområden
- Besvara inkommande ärenden via telefon, mejl och webbuppkopplingar, samt hantera dessa i ärendehanteringssystem.
- Lotsa våra kunder rätt i användar- och systemrelaterade frågor och på ett pedagogiskt sätt hjälpa våra kunder använda Hogias affärssystem på bästa sätt.
- Löpande hålla dig uppdaterad på nya funktioner i våra systemlösningar
- Ta dig an varierande arbetsuppgifter inom vårt samarbetsinriktade team.
Vi söker dig
Du tycker att det är spännande med teknik och har ett intresse att även lära dig våra branschspecifika system. Det är en stor fördel om du tidigare arbetat inom support och är van vid att bemöta kunder. Har du en bakgrund inom ekonomi eller HR/Lön är det en fördel men inget krav, har du dessutom erfarenhet ifrån fastighetsbranschen är det mycket meriterande.
För att trivas i rollen behöver du vara serviceinriktad och initiativtagande, kunna kommunicera väl och vara pedagogisk. Du bör ha en analytisk förmåga och kunna hantera krävande situationer på ett balanserat sätt. Då arbetet ofta är händelsestyrt är flexibilitet och samarbetsvilja mycket viktiga egenskaper. Ett visst tekniskt intresse är också nödvändigt, eftersom frågorna ibland är av teknisk karaktär. Vid hög arbetsbelastning är det extra viktigt att kunna strukturera och prioritera.
Du är engagerad i ditt arbete och drivs av att lösa problem, både enskilt och tillsammans med dina kollegor. För att trivas i rollen bör du vara kundfokuserad, lösningsorienterad samt vara duktig på att självständigt driva ärenden hela vägen in i mål. Eftersom du kommer att hjälpa våra kunder via telefon och mejl är det av stor vikt att du, på ett pedagogiskt sätt kan kommunicera på svenska både i tal och skrift.
För att lyckas i den här rollen ser vi att du har:
- Social kompetens och förmåga att anpassa kommunikation efter mottagaren
- Förmåga att lyssna och förstå kundens behov för att kunna ge korrekt och snabb återkoppling
- Bekvämlighet med att tala inför mindre eller större grupper vid utbildningstillfällen
Sammanfattning av de absoluta kraven: Serviceinriktad, ansvarstagande, engagerad och lösningsorienterad.
Det är ett givande och roligt arbete. Vi hoppas att just du tycker att det låter spännande och vill bli en viktig del i vårt team. Välkommen in med din ansökan!
Om Hogia-gruppen
Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre löne- och bokföringsprogram för småföretagaren till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, godsterminaler, revisionsbyråer och fastighetsbolag. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare. Mer information om Hogia finns på
https://www.hogia.se/. Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-08-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/58".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Hogia Service AB (org.nr 556577-5680)
Arbetsplats Hogia Fastighetssystem AB
Kontakt Jonna Alexandersson
0303-725635 Jobbnummer 8798992
Observera att sista ansökningsdag har passerat.