Supportmedarbetare -ersättare
Randstad AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2025-03-27
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Randstad AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2025-03-27Dina arbetsuppgifterÄr du en serviceinriktad och tekniskt kunnig person som trivs i en dynamisk arbetsmiljö?
Vi söker nu en engagerad supporttekniker för ett konsultuppdrag hos en myndighet. Har du erfarenhet av användarsupport och brinner för att lösa tekniska problem? Då kan detta vara uppdraget för dig!
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Ansvarsområden
I rollen som supporttekniker kommer du att vara en viktig del av supportteamet och arbeta med att ge teknisk support till användare inom myndigheten. Du kommer att hantera ärenden kopplade till datorer, mobiltelefoner, surfplattor samt digitala möteslösningar och mjukvara som MS Word och SharePoint.
Arbetet innebär många kontaktytor och kräver en lösningsorienterad och serviceinriktad inställning. Du behöver ha en vana att arbeta i en miljö med högt tempo och jobba under tidspress.
Tjänsten är säkerhetsklassad och slutkandidaten kommer att genomgå en säkerhetsprövning.
KvalifikationerVi söker dig som har:
Gymnasieutbildning
Minst 1 års erfarenhet av kundkontakt från supportfunktion, med aktuell erfarenhet av service desk, gett support ur ett användarperspektiv.
God erfarenhet av felsökning och användarsupport på datorer, mobiltelefoner, surfplattor.
Arbetat med många kontaktytor och parallella processer i en miljö med högt tempo.
Mycket god kunskap om funktionalitet av datorer, mobiltelefoners/surfplattor.
God kunskap om Digitala möten, MS Word och utvecklarläget i word
Meriterande:
Utbildning/certifiering inom tjänsteområdet support och/eller kundservice t.ex. support center analyst.
ITIL eller annan processmodell för tjänstehantering.
Mycket god aktuell kompetens i MS Word, gärna mallar, Sharepoint, mobila plattformar
Grundläggande nätverkskunskaper och kännedom om Active Directory
Kurser och eventuell certifiering i MS -produkter .
IT-stöd för ärendehantering.
Egenskaper vi värdesätter:
God samarbetsförmåga och lyhördhet i mötet med andra
Flexibilitet och förmåga att snabbt anpassa sig till förändringar
Stabilitet och lugn i pressade situationer
Pedagogisk insikt och tydlig kommunikation
Kvalitetsmedvetenhet och noggrannhet
Om företagetRandstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Ersättning Monthly
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-04-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Randstad AB (org.nr 556242-1718)
Arbetsplats Randstad
Jobbnummer 9249277